CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 6, 2011

Bila Boyfren Ku Terkenal

Sebaik saja Malaysia menjulang Piala Suzuki AFF 2010 29hb Disember 2010 baru2 ni baru aku kenal sape itu Khairul Fahmi Che Mat ( KFCM ). First time tgk muka dia ms tu Kelantan lwn N.Sembilan utk Piala Malaysia 2010 ingatkan pemain Jepun mana. Kot2 si Nakata tu.. Tapi takkan dia main utk Kelantan, gila apa. Bila Malaysia lwn Indon kat Bukit Jalil aku nmpk lagi muka mamat tu. Oh, okay.. Never mind. Pastu tgk lagi Malaysia lwn Indon di Bung Karno, menang pulak, KFCM tetiba jadi fofular. Selayaknya lah dgn usaha beliau mempertahankan pintu gol Malaysia bagai nak mati. 10 bintang buat anda!! Bila dikatakan cubit paha kanan, paha kiri pun terasa sakit maka tak salah bila teman wanita beliau turut glamour ( apa salahnya, bukannya tiba2 jadi couple. memang diorg dh lama couple kann. bia lah. ) jadinya aku pun membukak lah blog cik Elia itu hasil cadangan kwn seofisku. Seronok sgt baca hasil nukilan cik Elia ttg dirinya dan KFCM itu.

Tetiba teringat, aku pun rajin gak teman En. Gaban g main futsal ngan bola sepak. Walaupun En. Gaban tak fofular ( gila kau, nak fofular apa nya, sah2 org tak kenal dia ) tapi aku tetap ikut dia g main futsal ( bola sepak kekadang jek ). Best sebenarnya g tgk En. Gaban main futsal ( hakikatnya aku bw buku, baca time dia main futsal ). Penah skali tu aku kena jadi penjaga masa. Masa tu bangga tak terkira. Sah2 aku mengong time tu. Jadi penjaga masa pun happy giler. Yelah, at least kehadiran aku diambil kira la jugak kan. Haha! Takde la aku tgk je diorg main. Dan yang paling best bila aku dpt sepak bola!!! ( korg nak ckp aku poyo ckp lah.. aku tetap nak excited gak..huhu ). Time tu aku ikut En. Gaban g main futsal kat Sg. Buloh ( tmpt keja lama dia ), janji game start kul 8mlm, punya la kelam kabut kitorg siap2 lepas solat mghrb semata2 taknak tiba lambat ( En. Gaban mmg on time. nyampah ) last2 kitorg berdua je yang ada kat situ. Futsal Court kosong, En. Gaban ajak aku msuk. Peluang keemasan kan, aku mmg tak tolak la.. Hehe.. Puas gak la dpt belajar sepak bola. Kira ada bakat la nak main futsal walaupun time tu aku berkaki ayam jek.. Hehe

Takyah citer pjg2.. Kesimpulannya walaupun En Gaban bukan lah seorg pemain bola yang dikenali, dia hanyalah pemain bola peringkat rukun tetangga sahaja ( Hahaha! ) Tak2, dia penah main dlm Yamaha dgn UPM ( still tak terkenal.. weykk! ) tapi aku tetap nak buat entry ni konon2 mcm la En. Gaban aku tu fofular. Hehehehe~


En. Gaban bersama adik kandung beliau. Haha!

Abaikan muka penat tu. Memang serabut + selekeh. But I dont care. Aku tak la penat, penat sepak bola ngan tgk dia main je. Masa ni En. Gaban baru je kalah main futsal.. Jadi muka beliau agak sememeh occay. Abaikan. Yang penting lokasi kejadian adalah di Futsal Court.

Rindu la time ni. Nak sepak bola lagi walaupun tak power. Dulik apa kan? Hehe

Tata!




psstt! utk pertama kalinya muka En. Gaban ( baby aku la ) msuk blog aku. Wallawey!
p/s : tiada niat utk poyo. sekadar renungan bersama. sekian.

No comments: