CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, April 26, 2011

keliru.bosan.tak bebas.

sejak seminggu dua ni tak banyak entry yang aku buat. tak macam dulu. teruja tiap kali bukak blog.

ada rasa macam tak best je. rasa diperhatikan. rasa di perkatakan. bosan. rasa tak bebas.

padahal ada banyak benda yang aku nak tulis.

tentang perempuan materialistik yang semakin jadi idola aku.

tentang pengorbanan macam tak dihargai.

tentang keterujaan aku tapi cepat2 aku buang. malas nak pk. sebab macam orang bodoh lak aku ni.

tentang perasaan yang gila keliru time ni. nak tolong ke taknak. tolong kang orang naik lemak. tak tolong kang kesian. padahal aku buat baik mcm mana pun orang selamber je pijak kepala aku. baik sangat ke aku ni. geli pulak.

last2 banyak mana je pun entry aku. nak tulis kang ada orang claim aku ngata dia. cakap pasal dia. perasaan orang tu terlampau sensitif gamaknya. kang aku tulis pasal pmpuan cantik jelita bijak pandai keja hebat duit belambak pun dia cakap tu dia. apo nak di kato? perasan memanjang.

tahap keselamatan aku dah tak kuat. tahap kebebasan aku pun dah longgar. bahaya.

tapi jejari aku memang gatal sangat nak tulis pasal perempuan materialistik tu memang mempunyai matlamat yang realistik. tetiba aku nak tukar profile. nak jadi perempuan materialistik gak. bosan sungguh jadi perempuan suci ni. pasal mak bapak aku tak ajar jadi perempuan cenggitu. sendiri mau duit sendiri carik. setiap sen tu berharga. sayang sekali mak bapak aku tak ajar aku jadi pisau cukur. kalau tak lama dah aku goyang kaki sambil dengar lagu najwa ' Got to Go '

benci lah rasa macam ni. nasib aku ada minda positif lagi. kau buat baik,ikhlas Allah ada bagi balasan untuk kau. kau ikhlas kan jelah. jangan pk pape lagi. keja kau belambak tu. g siapkan lagi bagus.


Tata!

No comments: