CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 1, 2011

Makan Malam Bersama Siakap

Malam tadi kenduri kecil-kecilan.
Makan ikan siakap masak stim dan tiga rasa.

Sesampai je kat tempat biasa ( markas <--- ayat En Gaban ), aku dah plan nak order nasik putih, sup daging, telur dadar blablabla ( lapar tahap melampau ) tapi dihalang oleh mereka-mereka yang lebih arif.
Aku pun blur jap. Apakah? Awe yang amek order tu cakap ' xyah, dah ada lauk siakap '.
Upanya diorg berjaya memancing dua ekor siakap, jadi buat kenduri la kat markas tu.
Jadinya kami kenduri kecil-kecilan la kat situ berlaukkan ikan siakap.

En Abg Azam baca doa. Tapi sebelah tangan tadah tangan untuk doa. Sebelah lagi amek lauk.
Macam ni punya ketua boleh ke?
Ke nak kena buat pilihanraya kecil eh?
Apa lagi.. Buat la pilihanraya.. Hahaha

Memasing khusuk kuarkan henpon. Set elok2. Nak snap la katakan..
En A'an macam nak nyanyi lagu Negaraku.


Ikan siakap dari jarak dekat.


En To'in. Siyes aku tak faham dari mana la datang nama pelik tu.


Sila buat muka OKU seperti orang di atas.
Cacat sudah pic ni sebab dia.


Ta Daaa~
Siakap Tiga Rasa
Kuah dia gila superb! Pandai awe masak deh..


Siakap Masak Stim
Kuah dia double superb!


Ready guys!!!

Sila makan.

Gambar aku tiado.. Sebab diorg sume dah start makan, jadi jangan harap diorg sudi nak snap pic aku walaupun aku nangis guling-guling sekali pun.
Redha jelah eh.. Yang penting s.e.d.a.p!

Pasni sila la pancing ikan yu lak. Leh buat sup sirip ikan yu.
Erk! Sumpah tak sedap. Nyesal aku makan dulu.




Tata!



No comments: