CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 15, 2011

Jom Bebuka Bersama Saya

Assalamualaikum

Bersempena bulan puasa ni tak lain tak bukan aktivitinya asyik2 berbuka, berbuka, berbuka.. Lain takde. Jangan marah eh korang ( kalau nak marah gak silalah huhuhuhu ). Disebabkan ketidakpuasan berbuka hari khamis lepas, so ari sabtu paksa En Gaban berbuka bersama-sama. Kena paksa ke eh? Takde makna.. Dia rela se rela rela nya. Apa ayat nieeeee.. Berangan lebih berbuka kat Melaka kunun. Last-last The Chicken Rice Shop sahaja. Hahaha..


Kedai wajib.. Kalau tak singgah sure merajuk itu budak.
Katanya nak buat mcm ni kat rumah nnt.. Dah serupa muzium aku tengok..


En Gaban sibuk tekan button 'Try Me'
Aku sibuk tekan botton 'Sengih Cepat!'



Okay, aku dah x sabar nak sedut air Pepsi tu.


Kalau la kitorang lambat 5saat, sure kitorang kena bukak puasa kat tempat lain. Dah la aku ni jenis kalau aku nak makan itu, itu lah jugak. Tukar menu lain mesti mood aku down.. Down okayyyy.. Gila mengada. Dari jauh aku dah nampak abg-abg The Chicken Rice Shop berdiri kat luar dengan stand menu. Aku boleh sengihhhhh mcm aku kenal diorg tu.. Diorg nampak aku dalam hati mesti cakap ' minah ni perhal sengih mcm tu kat aku? ' Haha.. Bukan apa.. Aku excited lebih sebab lapar. Hahaha.. Tengok muka diorg pun cukup dah. Tengah pilih-pilih menu tetiba datang couple ni mintak meja jugak. Tapi meja terakhir telah dirampas oleh kami.. Selamat.. Kalau harap kat En Gaban harus aku bersila kat situ sambil berbuka.



Dua pinggan taugeh besar lak tu. Dah la En Gaban tak makan taugeh. Sepinggan suku je habis. Siyes aku lupa dia tak makan taugeh. Aku nak order kerabu mangga pun dia tak makan. Semua tak makannnnn.. Eeeeii.. Nasib baik ada wantan.


Order lah wantan sbg penambah lauk.
Aku ingatkan wantan besar tu.. Sekali datang, baby wantan rupanyaaa..
En Gaban tanya 'ni nak gigit dua kali ke sekali?'
Gigit la brape puluh kali yang anda suka.. Janji habis.. Sedih.


Nata De Coco ni boleh En Gaban kata macam makan pewangi kereta????
Hangin je aku dengar.. Nasib baik habis. Kalau tak meh sini aku habiskan.



Ahad ( semalam ) kitorang g JJ AU2 Keramat tu.. Saje jalan-jalan. Ending nya aku nak nangis sebab haus. Boleh tak? Hahaha.. Aku memang tak boleh tol kalau jalan-jalan di bulan puasa ni. Mula la merengek haus la, penat la, nak balik la.. Padahal baru je pusing 1 lap. Pastu En Gaban ajak berbuka kat BBQ Chicken. Lamanya tak makan situ.. Last pun cuti raya cina tahun 2010. Fav dia la tu.. Sebab tu mintak makan lagi kat situ. Kalau tak dia buat bodoh je kalau aku ajak. Sabar yaaaa.. Banyak hari lagi kita boleh g. Jangan nak menggelupur sangat. Hehehehe.. Tapi apa-apa pun bukak puasa kat tabung jugak yang best. Teringat Laichi Kang dia. Petang ni jom En Gaban.. Hukhukhuk.



Ntah hape dia intai ntah.



Thank sayangs!
Selamat Berpuasa Semua.


Tata!

No comments: