CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 13, 2011

Huru-hara kehidupan.

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua


Sebelum keja start datang bertimbun2 (padahal memang dah bertimbun dah pun), aku nak buat entry laju2. Hiks Hiks! Nak balas dendam untuk semalam. Semalam dapat duduk depan PC pun dah pukul 1pm. Lunch okeh. Aku makan bihun balance kelas latihan sistem yang aku atur tu je. Sedih. Aku buat jemputan, sediakan tempat ngan bagi layanan kelas pertama je. Je? Tu pun pening. Biasa la melayan kerenah orang kan. Takpe. Practise untuk majlis kawen sendiri nanti. Wahahaha. Seronot melayan orang-orang nih. Seronot bila orang suka dengan layanan kita pastu balik dengan senyuman meleret sampai telinga. Ni bukan layanan GRO tau!

Semalam aku bantai g pakai baju polka dot biru putih lak. Ala, dah banyak kali baju tu masuk blog kann.. Kawen Azie aku pakai, bukak puasa pun aku pakai, malam raya pertama pun aku pakai. Haaa.. Baju tu la. Baju yang aku dok ulang namploh kali tuuu. Sadis sgt. Korang rasa apa? Tak matured kan aku semalam. Nak entertain orang tapi g bantai baju polka dot. Tapi aku selamba badak makcik Esah sedapkan hati 'birukan lambang perpaduan. okay apa'.

Lepas tu moral down. Apa kejadah aku pakai baju polka dot melayan tetamu luar nih. Tapi semangat kena kuat. Muka kena bajet selamba badak. Tetiba dah separuh latihan Cik Diyana tegur 'cute la baju you. polka dot..'  Fuhhh!  'I pun nak beli gak lahh'. Haaaa.. Beli2. Pasni pun aku nak beli lagi kain polka dot. Hahaha.






















 

En Gaban. Maaf. Picha anda harus di crop. Sebab anda tak berbaju polka dot.




Harini aku sorang. PA bos aku bantai cuti, PT lak g kursus. Aku lah PA g amek surat khabar, aku gak la kerani, dan aku jugak boss arini. Eh? Bukan. Aku kuli boss arini. Tak sampai beberapa minit aku taip ayat ni, PA boss masuk. Siap pakai kemeja ngan suar slack. Aku nampak dia pass by bilik aku.

Aku : kata cuti?
Dia  : cancel cuti. tension Malaysia tak masuk final. benci!
*aku blur. memang la Malaysia tak masuk final. Kan dah kalah dengan SingaPURA aritu. dia ni ketinggalan ke aku yang ketinggalan?*
Aku : Malaysia tak masuk final?
*otak aku ligat berfikir. Malaysia nak g Liga mana lak ni? Liga Eropah ke?*
Dia  : a'ah. top sixteen pun tak lepas. menyampah!
*tetiba! neuron2 kembali aktif*
Aku : Deborah Henry ke?
Dia  : a'ahh.. Kecewa tau. Dah la satu Malaysia target dia dapat masuk. sebab dia layak gila..
*aku terlalu berjiwa lelaki atau aku memang ketinggalan bikini-bikini?*







































 

 
T_________T
Kalau aku ikat rambut macam tu sumpah jadi gadis afrika selatan.
Dahi luas melampau!






Olo,oloo,oloooh cumels!
Kat rumah boleh. Luar rumah tiga orang lempang aku.
Ibu, ayah ngan En Gaban. Err hehehe.






Ni.. Errr.. Dah kawen amalkan selalu macam ni dalam rumah.
Pasti suami anda tak tahu mana pintu rumah.
Wahahaha
Sekali dengan selimpang 'Malaysia' tu okeh!





Dah lama tak melompat macam ni.
Agak2 kalau snap kat kedai mamak macam ni kena lempang tak?





Cissss! Nangis lagi.





Hambek kau!
Puas hati.



Malam tadi kena tarbiah dengan En Gaban. Hambek kau. Moralnya, jangan bagi dia bukak mulut kasi tarbiah percuma. Sentap okeh. Macam mak nenek. Konon2 nak buat pekak tengok bola kat tv mamak yang besar melekat kat bumbung kedai. Tapi dia tarbiah betul2 kat telinga akuuuu. Serupa nak iqamat kan pun ada. Hadoi. 'seorang isteri membelakangkan suami adalah berdosa' Heyy, aku kena la membelakangkan dia. Dah aku nak tgk tv. Hahaha. Anyway, tarbiah malam tadi berkesan pulak di sanubari den ni ha. Hiks! Tapi lain kali nak tarbiah tu biar molek sikit ayatnya. Terlebih sentap kang kena pujuk 7 hari 7 malam baru tau. Heeeeeee~



Thank sayangs!
Selamat Hari Raya Aidilfitri


Tata!

2 comments:

chu-E zHuL said...

ha ha padan muke hang kena tarbiah!

aku la PA yg keciwa ettewwwwww :(

Cik Saila said...

apa gelak2?