CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, October 4, 2011

BERSYUKURlah

Bersyukurlah apa yang Tuhan berikan pada kita hari ini.
Tapi manusia selalu tidak pernah puas...

1. Bila anak masih kecik2 lagi
Hish, orang tu. Tarkder keje lain ker?
Asyik beranak jer. Tiap2 tahun beranak
Bederet anak dia macam keteapi. .......

2. Bila dah besor sikit
Bilalah engko ni nak keje. Sampai bila emak bapak nak tanggong?

3.Bila dah keje,
Soalan ni pulak keluar. Bila ko nak kawin ?.
Tengok orang tu, tengok orang ni....
Sapa tak nak kawin. Jodoh tu boleh dipaksa2 datang ker, makcik..?

4. Bila dah kawin
Sibuk pulak tanya, bila ko nak beranak ni....?
Aduh, nak ambik anak angkat pun susah. Itu proses manusia dengan manusia.
Inikan pulak anak sendiri, proses manusia dengan Tuhan. Lagilah susah.

5. Dapat anak sorang,
Takkan sorang jer...Suker hati jer diorang cakap. Kita tak tahu masalah dia,
lagipun suker hati dialah. Duit dia, badan dia...so yg kita sibuk2 tu ngapa?

6. Bila laki @ bini orang meninggal
Sibuk lagi. Ko tak nak kawin lagi ker, sampai bila..?
Bila orang tu bergaya sikit, selalu keluar lagilah dia mengelupur sibuk.
Pleaselah, tak semua ibu tunggal atau mereka yang belum kawin tu jahat.
Ada jugak isteri atau suami orang yang jahat....

7. Bila dah tua..
Bila pulak orang tua ni nak..... ASTAGQFIRULLAHALL AZIM.
Ingatlah tak cium bau Syurga anak yang durhaka

Hormatilah hati dan perasaan orang lain.
Kita diberi hati dan perasaan, akal dan fikiran... GUNAKANLAH...



thanks korang!


Tata!

2 comments:

rara pinkmafia said...

manusia mmg tak pnh puas.

Cik Saila said...

kan rara..huhuhu