CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 28, 2011

Pengkhianat

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua


Dalam hidup ni perkara paling sukar ialah memberi kepercayaan kepada orang lain. Kadang-kadang orang yang terlalu lama dengan kita pun boleh jadi pembelot. Tapi belum tentu lagi orang yang kita baru kenal tu jahat. Tak kenal maka tak cinta. Bila dah cinta menyesal pun tak guna.

Tapi aku bersyukur sangat-sangat.. Masih ada teman yang tercinta setia menemani hidup sunyi aku tanpa ada sebarang niat untuk membuat aku rasa dikhianati. Pernah ada rasa berkecil hati antara kami. Tapi belum terniat untuk mengkhianati. Biar lah pecah di perut. Sekali-kali aku kan biar pecah di mulut.

Kalau kita dikhianati rasa apa eh?

Lagi-lagi orang yang khianati kita tu orang yang kita percaya gila-gila. Perghh.. Gila-gila tu. Tiba-tiba tersedar.. Rugi je percaya orang gila-gila kan.. Nasib baik tak gila terus.

Kena khianat dengan orang-orang yang 'kau-kau-aku-aku-apa-kena-mengena-sangat' takpe lagi. Ni kalau jenis kena khianat dengan manusia macam malaikat baru turun dari langit , suci murni, bertahun-tahun kita kenal hati budi suar dalam bagai mcm mana? Tak ke azab..

Insaflah teman. Selagi nyawa dikandung badan, insaflah. Selagi nafas terhembus, insaflah.



thanks korang!



Love,
Tata!

4 comments:

chu-E zHuL said...

ko ngate mak kannnnnnnnnn? mak sentap taw!

D Yatie said...

sabar ye. itulah rencah kehidupan kita. :)

Cik Saila said...

@chu : perasan lebih.. drama sgt kan..

Cik Saila said...

@dyg : cuba menenangkan diri :)