CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 19, 2011

Lauk kampung + Karaoke

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua




Entry ni sepatutnya di publish pada hari Jumaat (16 Dis 2011), tapi tak sempat.. Pagi tadi masa breakfast dengan Zul, dia suruh aku update blog cepat2. Aku dah pelik.. Takkan la aktiviti pembaziran waktu di hari sabtu dan ahad pun dia nak tahu.. Pelik-pelik. Ermmmm.. Tapi rupanya.. Dia nak tengok picha dia kat tepi rich cooker. Boleh? Nah, kat bawah ni ha.. Tengok la puas2. Hikhik..


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Nah, amek kau.. Cukup besar ke tak?
Kalau tak cukup besar, jap lagi aku adjust template blog aku ni.. Muahahaha!



Jumaat lepas, Kak Tipah a.k.a big boss kat Unit Harta Benda buat makan2. Tema majlis : Pot Luck. Jadi kami-kami yang telah berpindah ke department baru ni datang sebagai VVIP la.. Hehehe! Datang makan je. Takde la macam dulu-dulu dah. Sebelum makan kena la memasak, mengemas bagai. Heaven sangattttt (ayat Zul). Tengok lauk pulak semua, diulangi SEMUA lauk kampung. Tak ke gila? Gila okehhh.. Nak, nak pulak perut tangki lori simen macam aku ni.. Dan Zul juga. Harus lah memuji2 Kak Tipah sebab meng'kecur'kan air liur kami. Erk! Terbayang2 lak lauk2 aritu. Damn.

Tapi siyes aku menyesal. Aku makan sikit je. Macam nasik baby. Sebabnya? Aku dah kenyang makan nasi lemak ayam berserta sandwich tuna dan sandwich telur masa dalam bilik mesyuarat. Sedihkan.. Uwaaaaa! Tak macam Zul.. Sampai tercabut butang kemeja (baik aku tulis kat sini, aku tipu je). Nak drive pun perut boleh sentuh stereng. Mengandung 9 bulan sangat. Si Ara pun sama. Ara, kau tak payah nak silent reader sangat eh.. Hahahaha!

































Lepas makan lauk kampung, terus masuk bilik karaoke. Hari jumaat pergi karaoke.. Nasib baik tak kena panah petir kann.. Tapi kitorang bertiga memang tak payah solat Jumaat pun. Tapi bilik karaoke sebelah wajib. Nyanyi lagu tangkap lentok apa ntah.. Macam aku tak cam tu suara jantan sejati. Selamber je dia terlalak2 kat situ. Haihhh!






Ni bubur yang aku order kat pusat karaoke haram Jumaat lepas.
Habis pun tidak.
Bukan apa, dia datang sekali dalam pakej. Sambil nyanyi macam orang hilang pedoman sambil makan bubur.


Masa dalam bilik karaoke 5 bintang tu aku ada rakam suara Boery Marantika dengan suara Anuar Zain. Nasib baik sipi-sipi nak sama. Kalau 100% sama.. Pengsan aku dengan Ara kat situ. Balik tu aku terus bagi adik aku si Miza dengar. Jumpa En Gaban aku bagi En Gaban dengar. Balik dari jumpa En Gaban, adik aku si Leha tanya 'mana lagu yang Abg Zul nyanyi tu? aku nak dengar..'

Kau mampu Zul? Suara kau berkumandang dalam rumah aku.. Hari Sabtu aku bagi Leha dengar.. Ibu aku terdengar pulak.. Hehehehe.. Dia cakap 'nape bunyi radio ni banyak angin..bising'.

Kau mampu Zul? Ibu aku ingat tu suara dari radioooo.. Padahal dari karaoke jamban gelap gelita okehhhhh.. Aiyoooo! Radio Hok FM kot. Muahahahahaha! Kau tak mintak royalti kan?kan?kan?kan? Hikhik!!



thanks korang!




Love,
Tata!

2 comments:

chu-E zHuL said...

femes la aku pas ni kan? ha ha ha me loike 8 juta kali tau entry ko n ha ha ha

Cik Saila said...

tenkiu 8 juta jugak..