CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 10, 2012

Ini soal kerugian. Bukan perasaan.

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua



Kerja bertimbun macam biasa. Tapi still diberikan kemudahan olehNya untuk menghadapi kerja-kerja dengan slow and steady. Terima kasih kepada rakan sekerja yang banyak membantu. Kalau takde korang, takkan aku boleh buat kerja ni semua sorang-sorang.

Tahu tak, bila benda yang kita anggap sebagai sesuatu yang baik, bertukar menjadi satu masalah.. Tindakan aku cuma satu. Cancel. Lagi-lagi bila kita dah put an effort untuk benda tu sehingga tahap maksimum.. Tetiba orang tak hargai dan buat kita termanggu-manggu. Hahaha.. Serius diri terasa macam orang takde hati dan perasaan. At least boleh kan cakap 'kerja kau ni sia-sia, sila berhenti dari buat semua ni'. Terus aku alihkan tenaga, masa dan wang aku ke arah lain. Tak payah la aku buat semua tu tapi orang lain tak hargai (yup, aku tahu bukan tak hargai langsung. tapi serius buat aku macam orang bodoh). Sedih tu tak la sebab aku tak rugi apa-apa pun. Takat tenaga dengan masa.. Haha.. Boleh kot aku cover2. Dari segi wang ringgit memang tak rugi langsung.. Cuma dari segi perasaan ya.. Aku rasa hati aku tempat orang pijak-pijak bila tak suka.

Lepas ni segala benda kerja yang melibatkan tenaga, masa dan wang ringgit, aku taknak bazirkan dekat orang lain. Rugi. Walaupun aku tahu, kesannya balik kepada diri sendiri tapi takpe. Lebih baik hiris tangan sendiri daripada orang lain yang hiris kan?

Terima kasih banyak-banyak ya.. Segala kerjasama dari anda selama ini saya hargai.

Off.

1 comment:

safurara said...

sabar ye babe.settle satu2.jgn stress k.