CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 23, 2011

Aiskrim Potong

En Gaban suka makan junk food rupanya.
Aku tau ni pun sebab tiap kali aku beli brg kat Tesco ke, Giant ke, Carrefour ke.. Dia mesti peluk 1 bag keropok. Tak kisah brand apa.



Pastu takleh tgk Cadbury. Aku mcm bawak budak kecik g supermarket okay.
Letih nak larang2 dia.



Aiskrim lagi la. Sikitsikit aiskrim. Sikitsikit aiskrim.
Aku bukan kaki junk food.


Ni sesuai untuk En Gaban.

Aiskrim cornetto lagi la.
Tapi xyah ngada2. Aiskrim singgit kat Giant tu ada. Sama je rasa dia.
Apalah nasib dapat En Gaban kaki junk food.
Aku tak reti tol la.
Pantang masuk kedai.
Amek junk food mcm budak2.


Air ni lagi la dia takleh tgk.
Ngilu otak aku benda masam2 ni.
Dia? Mcm minum air masak.

sumber : google

Okay,sebenarnya aku bukan nak kutuk dia. Walaupun niat aku mmg mcm tu tiap kali buat entry.
Sebenarnya aku nak tulis pasal aiskrim potong.
Aku tau ada. Aku tau korang selalu jumpa.
Tapi aku ni ha... Bertahun okay tak jumpa aiskrim potong tu.
Ahad semalam, kitorg g Speedmart99. En Gaban terrjumpa la aiskrim potong kat situ.
Disebabkan aku ni agak atas pokok la jugak.. Terkinja2 la tgk aiskrim potong tu.
Banyak okay. Banyak sampai aku amek sume perasa.
Then En Gaban pandang perut aku.
Muat okay. Aiskrim je pun. Bukan besar mana. Hahahaha
Tak jadi amek banyak. Amek satu je. Takut En Gaban bising.. Eleh, tak takut pun sebenarnya. Small matter je kalau dia bising. Hehehehehe..
nanti datang sini lagi eh..tata nak amek perisa lain lak next time..
Pastu sengih buat muka tak bersalah.


Kacang merah : En Gaban
Jagung : Saya!


Okay, nyaris aku nak gigit bagi lesap kacang merah tu.
Meraung En Gaban tak pasal2. Haha


Lepas ni nak perisa Cendol lak.
Gila lah.. Zaman sekolah rendah je dapat makan.
Dah matang nie susah tol nak jumpa aiskrim potong ni.



Aku : tak habis lagi?
En Gaban : b menikmati kalau mkn aiskrim ni..
Aku buat muka menyampah.
En Gaban : b tak suka gigit. b suka isap.. kalau gigit nanti cepat habis..
Aku buat muka menyampah lagi.
En Gaban : baru la menikmati..

Suka hati lah En Gabannnnnnn..
Cakap jela gigi kamu ngilu. Takleh gigit asikrim.
Kalau gigit nanti beku otak.
Kan?
Bagi alasan menikmati konon.
Cair okay. Cair.
Menitik.
Mcm budak2.
Hishhh.
Lain kali gigit je. Cepat habis. Takde la menitik.
Pakai Sensodyne Toothpaste. Ah, mahal.
Gosok gigi ikut prosuder yang betul CORNFIRM tak ngilu bila gigit aiskrim.
Try la.
En Gaban bukan dgr pun aku suh gosok gigi ikut prosuder.
Sebab tu takleh gigit aiskrim.
Mengigil otak.
Hahahaha..


Tata!

No comments: