CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 18, 2011

Party Bujang Yang Sopan

Ahad lepas aku dapat jemputan mengejut untuk menghadiri satu perjumpaan.
Disebabkan aku merajuk dengan En Gaban, amarah sgt sampai nangis2 so aku terima la jemputan tetiba tu.

Suruh Tetty amek aku kat rumah ( besar kan pangkat kau suruh2 orang jemput kau pakai limo ).. Bayaran dia satu ciuman. Rupanya nak celebrate kawan kitorg yang sorang ni. Bulan depan dia nak kawen. Jadinya nak celebrate untuk kali terakhir la sebelum dia jadi isteri orang. Takde dah istilah bujang2 ni untuk Cik Norazlin Omar. Bulan depan kau jadi Puan Norazlin Omar okay.

Macam biasa la.. Kawan2 aku wajib yang gelak kuat2. Takde yang gelak slow2 dalam kain. Dan yang penting kurang waras lebih sikit. Sesampai je kat tempat yang dipersertujui, pilih meja pun berpusing2 dalam restoran. Malu? Maaflah.. Nak tempat selesa,cun harus memilih yer. Biar berpusing sampai ke dapur restoran. Janji puas hati. Meja bulat jadi pilihan sebab senang nak fire sorang2. Dah lama tak jumpa kan. Banyak benda nak disoal siasat.

Amek order harus lambat. Adik waiter tu pulak setia menunggu di tepi meja. Aku memang takleh tol orang tggu2 ni. Belasah jelah Carbonara. Lagi lama aku tgk menu tu lagi mengarut perut aku mintak. Ada paling lambat buat order. Last2 air teh ais dia pilih. Boleh kan. Dah tu kelam kabut kena push suruh cepat,cepat,cepat. Teh ais mana2 pun ada la Ada.

Sementara tggu makanan sampai kitorg mulakan dengan penyampaian kad kawen.
Alin bagi kad kawen dia sebab dia yang nak kawen bulan depan kan..

Alin & Alan
sesuai kan?
Shahir & Saila
sesuai jugak kan? Muntah laju2!

Lepas tu Ifah pun menyampaikan jugak kad kawen..
Kad kawen abg dia.
Dia nya tahun depan. Kan Ifah? Tahun depan tu jgn clash lak dengan tarikh aku.
Yakin je kau kan. Jangan berangan lebih sangat.

Halim & Huda
sesuai jugak.
Mcm Shahir & Saila.
Hahahaha..

Pastu giliran aku lak edarkan kad kawen.
Yer.. Aku edar kad kawen. Tak boleh?
Dah sampai giliran aku edar kad kawen okay.


Eh,eh.. Perhal nama aku jadi Azie lak ni. Sape Aziz tu? Bukan dengan Shahir AF ke?
Apakah?
Saya mewakili Cik Noor Azizah untuk menjemput kengkawan menghadiri majlis perkahwinan dia.

Okay,ternyata bulan Jun depan terlalu ramai kengkawan aku yang kawen.
Aya Dato'Awang pun dah jemput. Dia suruh aku datang kenduri dia 3hb Jun kat Kuala Terengganu.
Kau kawen jumaat pulak. KT takpe lah. Jumaat cuti. Aku KL kan. Aya suruh aku amek cuti. Boleh je. Tapi 4hb kat Perak pulak. Mana sempat. Yang kat Perak tu orang dah booking aku siap2. Kalau kau cakap awal sebulan wajib aku pertimbangkan. Haha.. Kesian Aya.
Lepas sesi pengedaran kad kawen tibalah masa sesi makan sambil bercakap.


Eh, jap. Sebelum makan sengih2 dulu.

Zanna : perhal Ada ni?

Zanna, Tetty.. Aku tau muka korg tak masuk pun dalam camera tu.

Ada lapar. Dia tak puas hati apasal makanan Zanna sampai dulu.

Tetiba aku menyesal apasal aku tak mintak sikit ABC Zanna aritu.
Air aku dgn Ifah wajib kembar kan.. Kau Kapucino, aku Moka!
Air bakal pengantin air buah-buahan nampaknya.

Makanan Ifah kalau tak Laksa ni ha. Kue Tiow Bandung.
Mangkuk besar gergasi.

Me? Bajet orang putih tergigit cili api.
Fettucini Carbonara. Mak bapak orang melayu, anak bajet keju.
Suka aku lah.
Berjaya aku hasut Ada dgn Ifah suka makanan ni.

Chicken Chop Grill kalau tak salah. Berasap2 mcm kemenyan okay.
Sesuai dengan muka Ada.


Haku dengan Ifah. Kembar kan. Duduk sebelah2 la.
Padan muka En Gaban tak dapat join. Sape suh buat aku nangis.





Yang tudung hijau tu la bakal pengantin. Alin.

Okay, masa sesi makan sambil bercakap tu aku sorang je tak paham pape.
Diorg sume satu kelas masa form1,2,3 dulu. Kelas pun sebelah2. Diorg lak g ungkit citer2 lama zaman skolah. Aku? Gelak jela bila diorg gelak. Sedihkan. Padan muka aku. Duduk lagi kelas bajet bagus.
Tak merasa la pancitkan tayar basikal budak lelaki.
Boleh tahan ganas gak Ifah upanya. Tayar basikal budak lelaki dia pancitkan.
Pastu salah basikal. Basikal budak lain yang jadi mangsa.
Cayalah Ifah.. Nasib baik kau tak pancitkan tayar keta cikgu kan..
Hehehehe..

Bila dikenang2 blk memang best zaman skolah dulu.. Buat jahat sama2.. Buat apa saja ikut suka..


Ni sisa2 yang tinggal.. Tapi Lenny still tak sampai2. Aku taktau la apa yang jauh sgt padahal dia duduk dalam daerah yang sama gak.
Make up tebal 5 inci kot.

Okay, nilah muka datang lambat. Selalu okay.
Dengan tak bersalah dia datang senyum2..
Pastu

sape yang nak kawen boleh la tempah tudung kat aku..mcm aku pakai ni ha..


Mcm tu la ayat orang tak bersalah..
Nasib baik kau ada anak dua orang kan..
Okay, bagi chance Lenny promote tudung dia kat dalam blog ni.
Tudung Tunang/Nikah
tabur2 batu kilat2 ni kat tudung..

Ni sesi berebut anak orang. Aku taktau la apa masalah diorg ni.
Kesian baby tu.

Tgk. Ada cuba merampas Irfan dari Ifah

Dah berjaya merampas Irfan. Pastu Ifah rampas balik. Pasni tolong bawak anak masing2 okay. Kalau takde tu usaha bagi ada.



Okay,cukupcukup. Penuh dah muka korang kat entry ni.
















Semuanya masih bujang kecuali yang tudung hijau tu.
Bulan depan dia tak bujang lagi dah.




Bagi chance aku pulak.
Aku letak pic aku yang waras2 je okay.
Yang tak waras ada dalam camera Tetty. Teruk sungguh.
Aku dah cakap jangan masuk dalam Fb, kau masuk jugak kan?
Maaflah.. Aku ni tak reti gelak hikhikhik.. Aku gelak kahkahkah.. Boleh kan.
Korang pun sama. Takyah banyak cakap.

Ni rambut sudah tak waras sebab banyak sangat gelak sampai serabai.
Apa-apa pun harapan aku semoga seri pengantin Alin berjangkit kat aku.
Tahun depan. Jemputlah datang.
Hahahaha!

Ada & Tata

Malas nak cakap. Pantang nampak camera.



Dulu - Zanna dgn Aku
Skrg - Aku dgn Zanna


Mengong lah ni.

Lambat tggu diorg posing2 seluruh restoran.
Buat2 rajin sikit takpe kan.


Apa-apa pun ahad tu memang best lagi menyeronokkan.
Bila gang Fikah nak buat perjumpaan?
Jawab Fikah, jawab..
Tenkiu banyak2 Tetty sebab clearkan bil ahad tu.
Laju je kau mintak bil kan.
Senyap2 kau bayar.
Terima kasih banyak2 yer.

Saaaayang korang semua!


Tata!

No comments: