CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 29, 2011

Rama-rama berterbangan dalam perut

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua




Hello sayang!

Puas cuti tiga hari ni? Tak. Kan? Tak puas kan? Bagi cuti sampai 30 hari pun aku tak puas. Cuti 3 hari, tapi malam tadi baru kelam kabut nak iron baju kerja.. Sesungguhnya aku tak suka iron baju. Soooo? La,la,la,la,laaa..

Tak cukup la cuti tiga hari.. Yelah nak merayap dengan buat bunga (fabric flower) dalam masa yang sama.. Mana cukup kan? Hiks! Penyelesaiannya aku angkut ke sana sini alatan buat fabric flower. Bangun pagi celik mata buat bunga dulu baru mandi.. Hahaha. Okay, aku tau itu sangat tidak senonoh. Tapi tengah seronok buat bunga fabrik.. Takpe lah kan? Sepanjang tiga hari ni asyik dilema je.. Nak keluar ke nak buat bunga? Nak g tengok bola ke nak buat bunga? Tapi memang best kan dapat buat dua kerja dalam satu masa.. Rasa macam aku lah manusia yang paling bijak menguruskan masa.. Hahaha! Lepak dengan En Gaban tapi aku selamber layan jahit bunga fabrik.. That time En Gaban bagitahu dulu dia selalu teman mak dia jahit baju tempahan, sekarang aku pun sama. Awak suka tak? suka tak? Awak suka kan? kan? kan? Hohoho.. Kesian korang. Pengsan depan PC. Sorry~~

Disebabkan tak jadi tengok bola Malaysia lwn Bahrain kat mamak sebab hujan, aku pakai jersi Malaysia siap-siap lepas tu sepahkan barang2 untuk buat bunga felt pulak depan tv. Semangat perlu ada kan.. Mata kejap pandang tv kejap tengok felt pastu jahit-jahit. Memang tetiba rasa macam hebatnya aku.. Pandai urus masa. Muahahahahaha..

Tapi kebahagiaan aku tak lama.. Hari ni masuk ofis, mulakan kerja macam biasa. Mood still seronok2 dapat hasilkan bunga fabrik.. Tetiba dapat email.. Bila En Boss panggil nak diskas.. Terus rama-rama berterbangan dalam perut. Banyak pulak tu. Aku tak tahu aku boleh handle ke tidak. Kalau tak boleh pun aku tetap kena buat. Teringat semula kata-kata Dato' ' nak memulakan sesuatu adalah benda paling susah untuk semua perkara '. Banyaknya benda 'pertama kali' bakal hadir dalam hidup aku. Huhuhu..
Ya Allah, berilah bantuan untuk hambaMu yang lemah ini. Amin.









nak tunjuk jugak walaupun baru dapat beberapa kuntum. Hikhikhik.
fabric flower baru nak belajar nih.
inspiration from blog I n t a n o r a z a m.




Thanks korang!




Love,
Tata!




1 comment:

Rosmawati Yusof said...

Cantiknya rosset tu.... keje, keje... takper, cukup bulan mendpt..he, he..