CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 11, 2016

Berangan Dahulu, Belinya Kemudian

Assalamualaikum





Benda yang masih free dalam hidup ini cuma lah angan-angan. So, let's dreaming! Hehehehehe. Dulu antara perkara yang aku angan-angankan ialah kitchen cabinet (kc), set meja makan dengan three-seater sofa. Yang kecil-kecil tu banyak lagi, tapi kita abaikan dulu. Tapi alhamdulillah kc dah tak payah fikir sebab dah siap pasang masa beli rumah tu. Legaaaaaa sangat. Walaupun tidak lah secantik mana tapi okay lah daripada nak kena sediakan duit almost Rm4k. Ke mahal lagi?

Jadi angan-angan aku diteruskan untuk set meja makan dan three-seater sofa. Itu yang belum ada lagi sejak kami berkahwin. It is almost 4 years. Heeeeeee.

Like I said dalam entry-entry lepas, aku ni cerewet sikitttttt bab barang-barang yang nak dibeli untuk jangka masa panjang. Biar lambat asal selamat, alah membeli menang memakai. Kira macam tu lah. Hehehe.

Kalau ikutkan nak sofa Lorenzo. Gulp! Telah ailio banyak-banyak. Tapi kalau sanggup tunggu lagi 3 tahun boleh je. Tapi kalau nak dalam tahun ini rasanya kena cari yang lain. Hehehe. Meja makan aku aim IKEA je. Sebab warna putih. Hiks!

So for now, aku dah come out dengan final decision. Tinggal nak beli je. Doakan ahkak korang ni dapat lah meja makan dengan sofa u allsss.  Lama sangat dah menunggu. Hehehe.

Tapi dalam entry ni takde gambar meja makan. Sebab lupa nak amek. Lepas tu dah malas nak amek. Hahahaha. Kita layan gambar sofa idaman jelah eh.





















































Suami nak L-Shape, aku pulak pentingkan kualiti. So come out dengan idea Lorenzo. Tapi harga dia dua-dua orang nangis. Hahahahaha! Aku rasa kitorang kena lupakan dulu L-Shape ni. Untuk sementara ni aku rasa aku beli je dulu sofa yang murah-murah (tapi masih relevant   di mata). Nanti dah ada banyakkkkkk duit, sampai taktau nak buat apa dengan duit tu baru kita beli Lorenzo eh, ehh, ehhhh? sobs!

Jadi aku kembali ke alam nyata semula.





























Back to IKEA!! Hahahaha.. Where else? Hehehe. Ektorp ni aku jumpa masa bawak Melissa main-main dekat show room IKEA tu. Saje bagi dia have fun kat situ. Sambil-sambil tu Ibu dengan Abah dia berfikir-fikir apa yang patut dibeli. Hikhik. And lucky I found this..


Sorry, malas nak edit bagi terang. Hehehe!

But I am not sure apa beza Ektorp harga RM695 dengan Ektorp RM945. Hmmm.. Beza kaler aku tau lah. Hehe. Takpe, kalau takde beza banyak sangat aku prefer Ektorp RM695 je. Untuk temporary je (dalam usaha nak Lorenzo jugak), kalau tetiba boleh dapat Lorenzo kita open for pre-loved item. Eh? Hehehehehe.

Disebabkan Ektorp ni jenis fabric, maybe aku akan tutup dia dengan cover sofa ke. Supaya mengurangkan kesan yang tidak diingini. Maybe. Erk...

Berangan je duluuu.. Bila nak beli tu tak pasti tapi sebolehnya sebelum bulan puasa lah kan. Kang dah puasa tak larat pulak nak mengemas rumah. Jadi macam tahun lepas, masuk rumah lagi dua minggu nak puasa. Kelam kabut mengemas, mengecat bagai. Huhuhu.

Dah nak setahun dah kitorang duduk rumah tu, tapi aku kurang war-warkan perihal rumah tu kan. Entah, rasa malu lak nak cerita. Heeeeee..

Oh ya, untuk masukkan barangan baru ni, aku nak keluarkan dulu barangan yang ada kat dalam rumah tu. Kabinet TV memang confirm, armchair yang 2 ketul tu tak pasti lagi (sayang!). Rasa-rasa ada yang berminat tak? Hehehehe. Kita jual murah-murah je asal let go je second hand furniture tu. Setakat ini ramai yang wassap. message tanya pasal barang second hand, tapi aku diam je. Sebab takde benda yang nak dijual. Insyaallah, soon.






Love,
Nursaila Norman!



3 comments:

LiNda said...

armchair tu nk jual ke..hehe..kita berkenan dgn armchair saila tu. Btw, Lshape sofa mmg agak mhl kan..nangis gak tgok harganye :)

Han Hanni said...

Semoga dipermudahkan ye.. isnyaAllah murah rezeki pasni boleh beli apa yang diidamkan

meza.johari said...

yg rm695 tu price untuk cover sahaja, without frame. dan yang rm945 tu, price untuk cover dan frame. kalau tk salah, frame itself dh price rm700. ngeh3