CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 30, 2015

Conversation #9

Assalamualaikum



Normally dah kawen ni conversation antara kami agak berbahaya untuk dikongsikan. Haha!

Tapi conversation pagi tadi aku boleh share kat sini sebagai rujukan. Eh? Kenangan. Kot. Takpe.

Sehari dua sebelum ni aku ada cakap dekat Suami, kalau dia boleh apply cuti on 19 Januari 2016 aku appreciate sangat. Tapi tengok pada keadaan kerja aku jugak. Kalau aku boleh cuti pada tarikh 19hb baru aku cuti dan dia pun cuti. Kalau aku tak boleh cuti, dua-dua tak payah lah cuti. Cuti pun bukan apa, nak bawak Melissa check up je.

Tak mampu rasanya nak pergi check up sorang-sorang. Anak baru sorang hoi!

Check up dekat KKIA, sedia maklum lah suasana macam mana. Anak yang normal sejam je dia akan bertahan. Lebih dari sejam dia mula bosan. Mak pun bosan, ini kan pulak anak. Huhuhuhu. Kalau ada Suami boleh lah Suami pegang anak, bawak main kat luar sementara Emak tunggu giliran sambil bersesak-sesak dalam KKIA tu. Last month aku sorang je bawak Melissa check up, sebagai Emak yang mengada of course aku tak boleh handle sorang-sorang. Hehehehehehehe! 

Kalau Suami boleh cuti baru aku bawak Melissa check up. Kalau tak, tak payah. Bukan amek vaksin pun. Timbang berat dan ukur tinggi je. Huhu.

Pagi tadi Suami sebut '19hb kan? nanti sayang apply cuti'. Aku sebagai Isteri yang berbudi bahasa cakap lah 'kalau tak boleh takpe tau..' Padahal aku malas nak pergi KKIA. 

Tak lama tu Suami cakap '19hb anniversary couple kita..'

'Eh, ingat kee?' Isteri yang teruja bila Suami ingat tarikh anniversary zaman jahiliah.

'Ingattt..' Suami senyum.

Isteri pun tersengih-sengih mengenangkan tarikh 19hb tu bermula pada tahun 2007!

Dah puas tersengih-sengih aku cakap kat Suami 'nak bunga ehh?' Wink! Wink!

Harap-harap dapat lah bunga sejambak. Roses merah pulak. Huiiiiiii..

'La, kan sayang dah bagi bunga tu. Boleh bernyanyi lagi' 'Berjoget pun bolehh'

Hahahahahahahahahahaha! Kami panggil Melissa tu bunga. Bunga abah. Bunga tu buat apaaaaaaaaaa.. Bunga memok. Nak bunga merah ada kelopak. Huhuhuhu.



Senyum jugak lah sebab dah dapat bunga boleh nyanyi. Alahaiiiii.. Hikhikhik.




Love,
Nursaila Norman!