CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 2, 2013

Main MasakMasak : Spring Rolls :)

Assalamualaikum.


Hi!! Excited monday right? Ya-ya :)

Bagi aku it is super excited sebab Suami dah pulang! Tak best okeh tidur sorang-sorang. Rasa nak gaduhhh je. Hahaha. Sebab aku bengang malam-malam layan TV pastu keluar iklan Penanggal. Rasa nak lempang je iklan tu! Masa tu la rasa nak marah je kenapa pergi jauh-jauh??! Pastu aku kena hadap malam minggu yang sunyi sepi. Dan seram. sobs!

Jap,jap.. Ada lagi satu cerita best sebelum aku mulakan sesi memasak aku.. Cerita bestnya ialahhhhh.. Aku dah berani drive!! Hahahahaha.. Nampak tak aku excited ni, nampak tak? nampak tak? nampak tak? Ibu aku nak pergi Selayang Mall, Suami pulak takde. So aku harap la Ayah aku drive bawak aku dengan Ibu. Well, aku kan anak yang mengada. Dapat Suami pulak melayan kerenah mengada aku. Bertambah teruk la mengada aku ni.

Tapi panas tak sampai ke petang, Ayah aku taknak drive. Boleh? Suami dah la takde, Ayah pulak taknak layan aku.. Huwaaaaaa.. Hukhuk. Kesian aku kan.

Nak tak nak, aku kena lah drive jugak. Kesian kat Ibu dengan harapan menantu lelaki dia bawak dia jalan-jalan. Hahaha. Last-last anak dia yang cemerkap ni yang drive.

Alhamdulillah, selamat pergi dan selamat balik. Tak pasal-pasal aku ketagih nak drive ke sana sini. Hahaha.

Cut it short, dah ke SM tu kannn.. Bawak Ibu pulak, mesti lah masuk tempat barang2 dapur. Oleh itu jadi lah macam kat bawah ni.......


















Spring Rolls versi Nursaila Norman (versi cincai) :

Bahan-bahan
1. kulit popia
2. nuget ayam
3. crab stick
4. sosej
5. cheese
6. black pepper

Cara-cara buat? Tak payah kot, senang je.. Dah kata versi cincai. Hehehehehe. Layan gambar jelah ye :)


bahan-bahan!

goreng dan rebus dulu bahan-bahan utama






























hiris kesemua bahan-bahan tadi





















































dah siap hiris kesemua bahan, boleh la start menggulung!




























gulung gulung gulung gulung
dan
GORENG



























dah siapppppp!
crunchy crunchy



Thank encik google, ajar saya memasak. Thanks jugak untuk Nad, sebab first time tengok resepi ni dekat blog awak :) Cuma akak buat secincai yang boleh sebab nak cepat. Hehehehehehe!

Selamat mencuba!






Love,
Nursaila Norma!


8 comments:

Anonymous said...

simple but sedap kan.. maaf lambat ke sini, kebusyan sgt lately !

PetakBunga said...

macam sedap je..

macam sedap je..

macam sedap je..

oshinz said...

alamak.. terliur la pulak saila. hukhuk.. post umah kite sikit plisss.

Affy Afiqah said...

wahhhh ni kalau untuk minum petang best juga ni :)

Unknown said...

Wahhhh ...
Boleh cuba jgak ni ...

adventure mama said...

wahhhhh sedap nye..boleh try buat ni...lagi2 waktu hujan :P

Unknown said...

meriahnya inti spring roll niii..nyum3

Aisy Nasiha said...

Menarik isinya ni. Akak nk cuba buat jugalah popiah macam ni. Kalau anak2 suka bagusla ni..kot inti habis sblm jadi popiah dek kena pau oleh dua beradik tu..