CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 31, 2015

BYEBYE 2 0 1 5 WELCOME 2 0 1 6

Assalamualaikum


Dugaan sepanjang 2015 betul-betul mengajar aku erti sabar dan keyakinan yang total kepada Allah swt. Alhamdulillah, aku diberikan peluang untuk belajar bersabar, yakin, dan kuat. Walaupun kadang-kadang air mata tumpah jugak. Tapi bila kita sabar, redha, yakin, kuat, Allah bagi hikmah paling indah dekat kita. Terima kasih Ya Allah, sebab bagi aku peluang untuk belajar yakin dan kemudian beri aku khabar gembira yang terlalu.

Pembuka 2016 ni Allah bagi lagi satu ujian. Kami pernah diuji sepanjang 2015, insyaallah ujian pembuka 2016 ni kami cuba tempuh dengan sabar, redha, yakin dan kuat juga.

Kau pernah belajar benar2 sabar?
Kau pernah benar2 redha?
Kau pernah betul2 yakin dengan hikmah yang Allah akan bagi nanti?
Kau pernah kuat tahan rasa kecewa, jangan biar menitis air mata?

Kalau kau pernah, itulah kekuatan jiwa sebenar dalam hidup kau. Balinglah hati kau ke dinding sekali pun, sikit tak sakit.

Aku berdebar juga nak mengharung ujian 2016 yang sudah pun bermula ni. Tapi aku cakap kat Suami 'Ta dah rasa sakit sepanjang 2015, tapi ada orang tau tak apa kita lalui? Takde.' Ta kuat, ayang lagi kena kuat.

Allah uji sikit je ni. Jentik sikit.

Sabar

Redha

Yakin

Kuat






Love,
Nursaila Norman!


1 comment:

Fika Zakaria said...

Hi, saya de bace tentang rumah lama awk maybe last year kot yang sewa around 450-500. Boleyh tahu area mana tak? Maaf ye kalau ganggu. Saya terpaksa comment kat sini sbb tak de button nk message awk. Terdesak sgt sye cari umah sewa sbb nk bersalin dah. Anyway, thanks ya