CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 22, 2012

Mr Johnny Loves My Pelamin!

Hai!


Assalamualaikum.


Teringin sangat nak share tentang nikah progression tapi picha takde. Pitam la korang nanti kalau baca tulisan semata-mata tapi takde picha kan? 

Kebetulan dalam henfon aku ada la terselit picha sikit-sikit, itu pun teringat nak snap. Biasa lah, dah sibuk, tak sempat, nak cepat mana la sempat nak snap-snap. Huhuhu.

Masa 8 November 2012, sehari sebelum majlis nikah aku sibuk buat pelamin (macam berpanel-panel lah sangat, padahal stage pun takde haha), buat sorang-sorang huhuhu! Tapi yang tukang jadi peneman ialah Johnny.

Cuba tengok..









Taktau la kenapa dia asyik duduk dekat situ. Dari mula aku deco, sampai la ke malam, kejap atas bantal nikah, kejap celah bantal Mr & Mrs, kejap atas carpet.. Sikit pun tak berganjak dari pelamin. Kiranya dia lah yang rasmi pelamin aku.. Bagus kan kau Johnny. Sebab dia tak rosakkan apa-apa, tak ganggu aku, aku buat jela kerja aku macam biasa, suka hati dia lah janji dia bahagia :)

Tapi satu benda yang buat aku frust masa dah complete deco pelamin ialah aku terdengar Ayah diskas dengan anak murid dia yang merangkap OP aku untuk nikah dan resepsi, Ayah bagitahu yang En Gaban akan duduk di pelamin dengan Ustaz Rashid (jurunikah). So Ayah ajar dia kat mana nak ambil gambar yang sesuai. Masa dengar tu for sure la aku terkejut kan.. Yelah, aku buat pelamin untuk aku dengan bridesmaid duduk sambil tunggu ijab dan kabul.. Penat la aku lipat kertas nak jadi fan flowers, beli bunga, beli orkid, tetiba aku tidak terlibat dengan pelamin tu. Pening sekejap. Huhuhu.

Bila double check, memang betul, Ayah nak En Gaban ijab dan kabul di pelamin yang aku deco sampai nak pitam tu. Sedih okay. Bukan tak bagi En Gaban shake hand dekat sikit, tapi biasanya pelamin tele dengan pengantin perempuan. Bukan pengantin lelaki. Huhuhu! Ayah suruh aku duduk dekat ruang tamu yang lagi satu, dah la tak buat apa-apa hiasan dekat situ, harapkan curtain Ibu yang Ibu buat baru tu jelah. Haruslah sedih. Huhuhu. Terus mengadu dekat En Gaban. Dia pujuk-pujuk supaya aku jangan stress. Okay, aku cuba rilex kan diri, pujuk hati cakap takpe lah, at least tak payah la tunjuk muka sangat. Okay lega. Tapi kesian la dengan bridesmaid aku, susah payah setuju jadi bridesmaid aku. Last-last takde pelamin. Sobsobsob!

Masa majlis nikah tempat yang sepatutnya aku duduk dah penuh dengan sedara mara perempuan (sedara mara lelaki dekat ruang tamu lagi satu), dah? kat mana aku nak duduk. Jadinya aku duduk dekat sisi En Gaban. Ada hikmah rupanya.. Duduk dekat sisi En Gaban, boleh nampak muka En Gaban, rasa lebih dekat, perasaan takut+debar En Gaban for sure lebih kuat aku boleh rasa. Haha. Kalau ada orang sergah aku dari belakang tiba-tiba, confirm mati terkejut. Aku berdebar sampai rasa sesak nafas, sampai jantung aku berdegup laju nak mati. Siyes, laju gila. Huhu.



En Gaban, aku dengan Ayah (nampak sipiii je baju purple tu)
kadang-kadang benda yang tak di rancang lebih baik kan?

picha yang sama aku attach kan huhu! sedih.


Dengan sekali lafaz sahaja, memang tak sangka En Gaban boleh buat sekali  lafaz. Ingatkan dua kali atau tiga kali. Haha. Gila tak confident dengan pasangan sendiri. Hehehehe! Tak, bukan tak yakin, tapi En Gaban yang aku kenal orangnya pemalu gila.. Aku target mamat ni mesti gugp nanti. Well, siapa tahu.. Sekali lafaz je. Alhamdulillah.

Aku sangat suka dengan pelamin sendiri. Hari rabu kot kalau tak salah baru kemas pelamin. Kalau boleh taknak kemaskan boleh tak? Huhuhuhu! Alhamdulillah, masa majlis nikah tu tetamu yang datang puji pelamin cantik.. Terima kasih banyak-banyak. Terpacak lama-lama depan pelamin, tenung lama-lama, aku gembira tengok orang lain gembira. Terima kasih ya!




thanks korang!







Love,
Nursaila Norman!

26 comments:

Rina Ellisa said...

saila, cantik gambr2 ni..

walaupon guna fon je :)

cepat2, updte entry yg lain pulak ye :)

Nursaila Norman said...

doakan CPU Ayah saila cpt baik eh? haha..

Anonymous said...

johnny paling over... hahahah...

cik mah said...

mmg cantik pun....aaa...still ok cik saila duduk dekat ctu...nmpak juga kan...apa2 pun mmg cantiklah...

missGogreen said...

nasib johnny xg lepak di sisi ustaz tu :P

ayut said...

Johnny la peneman...ok jgk ad tman.hihi.kak saila main warna ok.tu cantik tu..huhuhu :) takpe mmg mcm tu..kdg2x apa yg tak rancang tu la yg terbaik :)

Nursaila Norman said...

Nursalihah : tau xpe..over melampau2..huhu

cik mah : tenkiu cik mahhh :))

missGogreen : hahaha..part tu melampau..hehehe!

ayut : tu la ayut..alhamdulillah la..akak pun teragak2 sbnrnya dgn warna2 tu..huhu

Cik Puan Tqah said...

better dr tqah.. nikah tqah dkt dlm kete sbb hujan lebat plus piyet..sad gile plis

Nursaila Norman said...

Tqah : alaaa..xpe2,janji dah selesai kan,kan :)) tamau sedih2 eh :)

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

Hahaha nakalnya johnny dear ..cute je .. rasa nak dukong je hihi .. cantik2 pic kat atas dear

khadijah said...

Btol kadang ape yg tak dirancng lebih baikkan :) comel je la pelamin tu, nampak kemas je saila buat.. dapat duduk dekat mesti rs lg best kan..:)

Unknown said...

dear saila, serius sangat talented.. cantik la... kalau dapat tgk pic full lagi best... cepat upload.. ngeheee

Unknown said...

comel je kucing tu ..
dia yg rasmi kn dl pelamin ..
Cantik taw pelamin tuh ...
cepat2la cpu tu baik ..
nk tgk pic ...
excited !!

Nursaila Norman said...

Umi : xboleh dukung dia,dia nakal..huhuhu. thx umi :)

khadijah : terima kasih dijah :) best,duduk dekat sgt best hehe :)

shizan : insyaallah, saila mmg nk upload tp CPU Ayah anta service huhu!

Iera : amin,cpt2 la baik CPU tu kan? saila upload laju2 nnt k hehe!

fatehamohamed said...

mmg cantik pon pelamin awk saila...kagum sgt..kretip gile..hee

Amalina Ali said...

yang simple tu kadang2 lebih cantik saila. :)

nur anis said...

pelamin memang cantik kot kak..memang patut la johny pun suka...hihi...

ayut said...

kak...tukar nama sudah..hihihi :) hari ni nk masak ap kak? ;)

Zila Zainal said...

baiknya joni awak! kalau cleo kita memang dah stim sangat ler dia kalau dapat cakar2 bantal pvc tuh. errkkk.

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

Mat petang dear .. muah2!! sama2 dear ..chak!

Afasz said...

skrang sekali lafaz je.. hehehe.. cantik pelamin awk. kalau tahu , sy upah awk je tuk nikah. :D

Diyana said...

saila lekat paper fan tu pakai ape??

Anonymous said...

tp mmg cantik ler pelamin tu, KA pown suka

missina said...

tahniah saila,,1st time tgk handmade pelamin camtu,,memg unik,,;),,selamat berbahagia key

s h a said...

Alhamdulillah sekali lafaz.Buat sorang2 je saila.Kamu sangatla rajin dan gigih dear.Pelamin saila cantik, memang patut dipuji.Happy kan bile orang lain happy.Rase lega sgt. :)

Orked said...

cantik giLEr.eh?! cantik sangat!! hehehe