CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, November 22, 2012

Belum Masak Lagi :(

Hai!


Assalamualaikum.


Nak share pasal nikah/wedding picha takde. CPU Ayah masih service. Grrr! Lantaklah, esok-esok dah basi tak payah review terus.

Kerja harini tak stress macam semalam sebab aku nak fokus dekat kerja sendiri je. Harap-harap tak jadi macam semalam dan semalam. Teruk sungguh aku berlari-lari anak dalam pejabat. Huhuhu.

Cakap pasal kehidupan kami yang sekarang ni boleh dikatakan okay sangat-sangat. Alhamdulillah. Seminggu kami bercuti banyak masa kami habiskan dengan enjoy dan enjoy. Sekejap je dah habis cuti seminggu. Bila nak masuk kerja masing-masing macam taknak kerja. Malas nak iron baju kerja. Hehe.

Setakat ni aku belum memasak lagi. Tiap kali balik kerja terus sampai kat rumah Ibu. Suami pun akan terus ke rumah Ibu. Kebiasaan family aku akan makan malam pukul 7 malam, mula-mula Suami pelik, dia cakap macam nak buka puasa lah pulak. Hehe.

Lepas makan malam ramai-ramai selalunya dengan Ibu, Ayah, Miza (adik aku yang bongsu), lepas solat maghrib baru aku dengan Suami pulang ke 'rumah kita'. Terdetik jugak, bila la aku nak start masak untuk Suami. Huhuhu.

Bukti aku memang belum masak apa-apa untuk Suami. Setakat goreng nuget untuk kunyah-kunyah pernah lah. Pastu buat stok nuget dalam peti ais. Huhuhu.



Breakfast McD beberapa hari selepas kahwin. Syabas Saila! Haha.




Lunch selepas seminggu kahwin. Syabas again Saila.

See? Sampai ke hari ni pun aku belum masak apa-apa untuk suami. Insyaallah, i will. Siapa taknak masak untuk Suami kan. Kesian Suami kahwin dengan aku yang tak pandai memasak. Huhuhu!

Niat harini nak google resepi masak, aku suka Dapurku Sayang, blogger dia nama Dayang, setakat ni aku banyak try resepi-resepi semuanya menjadi, sebab tips2 Kak Dayang tu bagus2 :) Google Saila google, cepat sikit pandai memasak. Hikhik!

Wish me pandai memasak untuk Suami ya ;)



thanks korang!



Love,
Nursaila Norman!

15 comments:

cik mah said...

ala2...comeynyer...bestnyer dapat mkan kat umah mak lagi..hehehe...xpe2..slow2..lame2 mesti expert punyer lah...

Nursaila Norman said...

cik mah : amin..huhu,suka dgn org yg pandai memasak ni..

Munn Jaafar said...

me dah 5bln kawin...pun sama gk, stkt goreng nasik, goreng naget tu ada la..masak btul2 blum bkesempatan lg..

ayut said...

masak kak jgn xmasak...pasni xde dh McD...hahaha.all the best ye kak Saila :) nnt blog ni blh jd blog respi la plak :D

s h a said...

Xpe dear.slow2.hehe.tu la sekarang hujung jari je google resipi.pasni masak selalu boleh jadi expert plak.hehe. :)

Rina Ellisa said...

hehehe.. takpe, slow2 eh saila :)

nur anis said...

hihi..takpe kak..nanti mesti sampai dah tak tahu nak masak apa sebab asyik masak je...

missGogreen said...

hahahha..saila,awak jgn masak megi kat kawan kami ye..tapi baju cop ayam gaban pakai tu mmg comei!!

Cik Puan Tqah said...

nnt2 belaja masak simple2 je saila..campak2 je..jnji ade rasa

Zila Zainal said...

hahaha takpe. cheat month for u as a reward after a tiring wedding preps. lepas sebulan sila back to diet. untuk kesihatan :D

Unknown said...

Hehehehe ...
Xpe , still baru lg ...
tapi make sure kna masak taw pasni ..
bak kata orang nk pikat ati suami melalui perutnye ...
Wahhh , pandai btol Cik Iera berkata2 ye ...Dr sendr pon xtaw g ..ehehee...

Afasz said...

masak simple2 pon ok la

LiNda said...

hehe..xpe, honeymoon lg kan..kihkih.gud luck saila, cepat2 google resepi..masakkn utk dia, mesti dia terharu :)

Amalina Ali said...

takpe saila. pelan-pelan. nnt pandai lah tu. samelah dengan nana bukan pandai masak pun. tolong2 je boleh la. :)

Anonymous said...

pelan2lah dik ye !