CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 6, 2012

Preparation #10

Hai!


Assalamualaikum.



ambek kau. cukup besar ke tak.


Tinggal 3 hari je lagi. Preparation semua okay, alhamdulillah. Sabtu dan ahad baru ni ramai family dengan kawan2 Ibu dan Ayah datang tolong menolong. So settle :
1. Doorgift
2. Bunga Manggar

Fuh, alhamdulillah :)

Dah start debar+risau sebab takut kalau ada mana-mana part yang kurang atau tak lengkap. Sekarang ni dalam kepala asyik fikir 'itu dah, itu belum, itu on the way, ini belum, ini dah'. Tapi tidur malam tetap nyenyak (pls noted aku suka tidur) hiks!

OP? Aku tak pernah mention pasal OP aku kan? Huhuhuhu. Aku memang takde OP. Ayah memang bisnes Photographer. Sejak muda, sejak zaman filem sampai la zaman DSLR, Ayah memang working as a photographer. Since sabtu Ayah dah start rakam (snap) every single detik-detik indah proses majlis. Aku tak pernah terfikir, majlis aku, diri aku akan terakam seminggu awal dari majlis. Huhuhu. Thx Ayah.
*picha still dalam camera Ayah, kalau ada masa aku curik2 copy eh*
Aku sangat teruja bila ada picha kitorang ramai-ramai buat doorgift. Hey, tu aku! Haha.

Masa majlis nanti photographer aku ialah anak murid Ayah. Okay, takde la segan sangat nak sengih. Hehehehehehehehehehe!

Baju kami berdua dah selamat ada dekat dobi. Tunggu masa nak ambil. Fuh! Selamat lah hendaknya.

Itu hal-hal yang dah settle dan dalam proses, benda-benda yang belum settle dan dalam proses :
1. Pelamin
2. Hantaran

Pelamin nak setting hari Rabu malam, harap-harap takde halangan. Awal ke? Lantak lah, janji tak kelam kabut. Huhuhuhu. Pelamin bodoh-bodoh je pun. Sobs!

Tengah berusaha gigih menyempurnakan hantaran untuk En Gaban. Ada sedara cakap warna nampak plain. Yup, memang nampak sangat plain. Cream+soft blue. Plain kan? Macam tak cukup vitamin. Tapi nak buat macam mana, dah memang warna tu yang aku nak. Huhuhu! Pls jangan cakap plain. Uwaaaaa!!

Beriya aku cedok gula-gula, jelly, marshmellow kat Famos Amos, siap dapat biskut free sebab tersengih-sengih kat bangla hensem macam pelakon hindustan. Boleh? Orang lain timbang nak ngam-ngam 100gram. Aku lak asyik tambah, tambah, tambah pastu tersengih-sengih kat bangla tu. Hahaha. Sorry la bhaiya, saya mau buat kawen la. Untungnya? Dia tanya aku nak biskut tak? Aku cakap taknak, pastu dia g bagi sekeping biskut kat aku. Suka hati kau je kan? For me? Pastu dia sengih-sengih.. Ambek, pastu say thank you pastu sengih-sengih keluar Famos Amos.

Banyak picha nak snap, tapi tak tersnap. Buat laju-laju je sekarang ni, tak pandang kiri kanan dah. Kejap atas katil, kejap kat bawah, nasib baik tak masuk bawah katil. Janji semua yang aku nak siap.

Dalam kepala otak ni cuma satu je aku fikir 'cepat la ahad 11hb' aku dah malassssss. Huhuhuhu.






ini doorgift saya :)
1100 jars DONE!
picha dari henfon Sony aku je. sobsobsob :(


ini picha yang kakak sepupu aku email malam tadi
geram tak?


Aku tempah kek untuk hantaran dekat kakak sepupu, aku just describe kek macam mana yang aku nak. Coklat plain pastu hias dengan smarties atau M&M. Malam tadi kakak sepupu email picha ni siap cakap dia geram tengok kek ni. Apakah? Haha.. Comel sungguh kakak sepupu aku ni. Yang picha ni kawan dia yang buat. Dah kalau dia geram, aku lagi la geram. Memang tak sampai hati aku nak potong kek ni. Hahaha. Kit Kat kot yang tepi kek tu.. Yummy! Lebih kurang macam idea kek aku, tapi for sure kek yang ini lebih awesome :)

Okay lah, nak sambung jahit bantal kecil-kecil untuk dulang hantaran En Gaban. 10 pillows to go. Pheww! Menjahit dekat ofis? Takpe, En Boss faham mood orang nak kawen. Kan En Boss?



thanks korang!






Love,
Nursaila Norman!

23 comments:

U.Y.A said...

jgn lupa senyum lebar2

cik mah said...

xlama dah tu..jeng2....semua dah ready..cik saila jgn kelam kanut tau..relax2...hehehhe

Nursaila Norman said...

Suria : i will! :D

Cik Mah : insyaallah, xnak serabut2 huhuhu

Amalina Ali said...

Semua dah nak hampir siap. Semoga selamat semuanya. Sekarang tinggal practice senyum je. :)

khadijah said...

saila bestnye dah dekat.. selamat pengantin baru in advance.. bestnye ayah photgrphr.. jimat satu hal, mesti banyak gile gmbr, bestmye :)

Anonymous said...

moga dipermudahkan ye

Puan Rad said...

all da best my dear.. semoga semuanya b'jalan lancar..

Unknown said...

wahh ...
hopefully sume berjalan dgn lancarnye ..

yg penting senyum lebar2 eh ..
hehehe

fatehamohamed said...

hye salam kenal cik sailaa


hopefully sume berjalan lancar:))

Liza Razak said...

wahh...dah makin dekat..nervous tak? :)

cikblueberry said...

minggu depan bertukar title hehehe

Unknown said...

saila, tumpang excited boleh?? hehehhe, majlis orang excited, majlis sdr tak rasa debaran pun lagi.. apekah?? sama la kita saila, S&S.. =)

s h a said...

Dah sgt dekat. Comelnye kek tu cik saila. Kte pon geram tgk dear. :)

MAY said...

eksaitednye..hei..ur wedding katne.kl ke.nak g..=( tak jmput eh..takpe la...

LiNda said...

bestnye..dah semakin dekat hari bahgia dia. Semoga semuanye berjalan lancar ye saila :)

ciknurul said...

moga dipermudahkan urusan ;)

nur anis said...

waa..tak sabar nak tengok gambar akak kawen..hehe

FarizAtie said...

dijemput B2B untuk join contest..^_^

http://miszatie.blogspot.com/2012/10/1st-contest-for-b2b.html

dhiera zainudin said...

doorgift best! kek pun best...
berdebar dah kan sekarang?

Unknown said...

cantik kek tu.. geram tgk kaler2 dia..
tahniah kamoo dear...
selamat pengantin baru yer...
senyum2 selalu..

ayut said...

TQ tag cantikkkk......sukeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...kek nmpk cantikkkkkkkkkkkkkkkk..nakkkkkk..hahahaha..wah...2 ari je tngl..tolak semlm sbb tak dtg jenguk akak...hihihi

Anonymous said...

cik saila....im exited for you...sob sob..selamat pengantin baru.nnti upload pic kawen bgtau saya k...

ayut said...

kak saila!!!!!!!!!!!!!!selamat pengantin baru dear!!!!!!!!!!!!!!smga hbgan terbina berkekalan sehingga syurga..amin ^___________^