CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 24, 2012

Lace atau Lebihan Lace

Hai!



Assalamualaikum.


Cakap pasal lace, untuk baju nikah dan baju resepsi aku hanya guna lebihan lace dari Jakel sahaja. Seperti yang pembaca blog QSS sedia maklum, aku dah pun post pasal baju resepsi dekat DIY : Lace and Beads (Baju Resepsi). Warna asal mungkin sedikit berbeza memandangkan aku dah edit sedikit.






Picha dekat atas ni perbandingan sebelum beading dengan selepas beading. Picha kedua tu picha lace yang aku beli masa awal-awal sebelum dipotong. Nampak tak lebihan lace tu banyak.. Hampir 2 meter. Banyak la kan.. Cukup untuk seluruh baju. Tapi disebabkan aku amek untuk part dada, hujung lengan dengan bawah baju maka masih ada baki lagi. Wink! Harga Rm40.00!

Ada b2b email aku bertanya kan pasal lace aku tu. Aku memang tak dapat nak membantu.. Sorry sangat. Sebab lace yang aku beli adalah lebihan lace. Menyebabkan susah nak dapat lace yang sama macam aku lagi. Huhuhu! Tapi kebetulan masa puasa ke-26 aku dengan En Gaban pergi Jakel untuk cari samping. So aku pun singgah la aras 3 Jakel untuk tengok-tengok lebihan lace. Terjumpa la beberapa lace yang lebih kurang warna macam lace aku. Kalau b2b tersebut nak atau berkenan boleh la email ya.









Lebihan lace yang ada. Banyak kan? Kalau pandai pilih, akan dapat lace yang cantik!





Yang ini pulak lace untuk veil nikah. Harga Rm50, dapat dua keping (setiap keping kurang 2 meter). Cuma corak lace kurang kemas. Aku cuma pakai untuk veil sahaja. Untuk baju nikah aku tak guna. Sebab taknak effect berkilat-kilat dekat baju nikah. Nak plain je. So masih banyak berlebih.



Yang ini pulak lace meter. Lupa pulak harga semeter berapa. Tapi memang terbaik. Cantik sangat-sangat. Dah siap ada beads. Tinggal nak patch je.

Target aku memang taknak spend duit banyak sangat dekat wedding, sebab tu aku tak kisah langsung kalau beli lebihan lace. Kepada b2b yang sedang mencari sesuatu yang murah (murah tak semestinya teruk), boleh try lebihan lace dekat Jakel Jln TAR. Jakel lain aku tak sure. Border lace yang harga Rm14 - Rm16 semeter pun jadi cantik kalau kita pandai adjust/alter. Nanti ada masa insyaallah aku update baju adik aku yang guna lace Rm4/5 semeter ya. Bagi aku sangat okay, berbaloi dengan harga :)



Yang adik aku pegang ni harga Rm12/13 semeter. Beli dekat Kedai Bunga Riben, Jln TAR.



Niat dihati nak patch lace macam ni dekat veil. Tapi tak jadi. Sobsobsob!


Kepada b2b yang telah email sebelum puasa tu, harap-harap entry ni dapat membantu awak mencari lace ya.. Lace saya memang lace murah je. Tak mahal pun. Huhuhuhu. Kalau ada apa-apa boleh la email saya lagi. Saya tak boleh la nak bantu banyak mana pun, tapi exchange info seronok kan.. Wink!





thanks korang!





Love,
Nursaila Norman!

27 comments:

cik mah said...

info menarik...cik mah pun beli dekat jalan tar juga..kedai bunga reben....tq share info....

nur anis said...

suka singgah sini..banyak DIY yang best..:)

Aida & Riana said...

byk nye choice lebihan lace tu..kalau jakel jb sikit jek..border lace pun murah ea kt situ..kt jb ni, mahal betul, or maybe i tak jumpa tmpt nye lg kot

Nursaila Norman said...

Cik Mah : u are most welcome :))

Anis : tenkiu2 :) diy saya biasa2 je..

Fainie : maybe lain jakel lain pilihan yg ada kot..nnt dtg la kl..jln2,shopping dgn hubby :))

U.Y.A said...

eh...santek yer....
ni yg nk berjalan ke jakel ni...lgpun veil tuk nikah satu hapak xwat lagii..good idea

Nursaila Norman said...

Suria : jom serbu jakel.. mana ada tau yg cantik :))

ayut said...

fuhhh..dkat tu..will be ke sana..tengokla nnt.tapiiiiiii....tak reti nak adjust!tak ckup kreatif cane ni??

Anonymous said...

satu perkataan yg tepat buat cik saila ialah RAJIN.sgt2 rajin tempek2,jahit manik,diy itu ini..nnti2 nk tempah lah boleh? hahaha

LiNda said...

good info..
tak perasan lak kat jakel de lebihan lace, kalo pndai pilih mesti leh dpt yg cun

Nursaila Norman said...

Ayut : kalau tak reti nnt akak boleh ajar kan la ayuttt :))

Zoey : huhuhu..takde la rajin sgt zoey..nak tempah boleh je :D

Linda : btl2..kalau pilih2 insyaallah akan dpt yg cun :D

SarahSyafiq said...

cantik nye baju saila.better gn lebihan tu kan.kalau gn border lace beli kat jakel sgt2 la mahal.

Nursaila Norman said...

Sarah : border lace mahal gila sarah..paling murah rm168 semeter kt jakel tu..huhu :(

MAY said...

HI SAILA!SELAMAT HARI RAYE..LAME TAK JENGUK!MASIH BIZI DGN WEDDING PREPARATION?HEHEHE....JGN LUPE JEMPUT TAU..IF AREA KL I/ALLAH HADIR...

*BAJU NIKAH MAY ARI TU,LACE JE RM150 UTK 2 METER...HIHI....TP PKI AROUND 1METER JE..HEHE...MEMBER PUN BG LA DISC SIKIT SBB DIE JAHIT LACE DAN BELI LACE TU..

ayut said...

ni kompem tak menang tangan nk update ni..hihihi..akak nk ajar?yessszzaaa..nak duk umah akak la gini :p

Zila Zainal said...

kerana terbaca entry awak yang ni laa kita terus bergegas ke jakel last wiken mencari lace. sangat geram tgk lebihan2 lace kat situ. alhamdulillah. dapat jugak lebihan lace yang cantik. nanti ktia update dan bagi credit kat awak! :D

ailin nilza said...

Jemput singgah disini untuk membeli border lace
http://ailinnilzaboutique.blogspot.com/2012/09/border-lace.html?m=1

Unknown said...

salam.. nk tny.. lace yg last picc tu mne nk dpt ek? tq

anariffin said...

salam..saila..kain net yg adik saila pakai tu kan..saila beli kat kedai bunga reben ker? ana tengah cari..hehe kot2 la ader yg murah n berbaloi

Nursaila Norman said...

Nadia Rashid : lace yg last tu boleh beli dekat Kedai Bunga Riben Jln TAR :))

ana : kain net ke? kain net tu saila beli dekat jakel..semeter rm5 je :))

Unknown said...

aslm, nak beli lace cantik dan murah klik www.megatdincrystal.com atau walk in ke kristal station diy, tingkat 1 komplek pkns shah alam-ats kfc

Nursaila Norman said...

arisha : thx for the info darl :)

Unknown said...

Thanks 4.da info dik. Akak ni tejebak...sepupu nak bt kenduri adik dia.. da bli kain 1 kayu suh bt bj...apa lg kan...dia suh akak cr border lace ni kt k.l ni..dia duk kedah nun...mmg kami nk cr memurah jew...hihi...tp nk cntek... kelasss

Unknown said...

Paling murah brp eh semeter?

HANIS AFIQ said...

semua jakel ke ada lebihan lace...jakel nie jakel yang mana?

Nursaila Norman said...

hanis afiq : saya x pasti..yg ni jakel KL jalan TAR :)

"bella Chentaku" said...

SALAM... nak tya...tingkat berape ye lebuhan lace kt jakel jalan tar tuh? nt nk g usha.. thanks ye bg idea... hehehe...

Anonymous said...

cari lace murah leh follow INSTAGRAM saya https://instagram.com/villalace/