CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 9, 2012

Hari ni genap 3 bulan. Nervous!

Hai!



Assalamualaikum.


9 Ogos 2012. Genap 3 bulan sebelum tarikh majlis besar kami. Besar bagi kami,tapi hakikatnya sederhana dan kecil-kecilan je. Sepatutnya bulan Ramadhan ni aku kena settle kan baju nikah. Tapi taktau la kenapa aku tak settle kan part bawah baju. Veil nikah pun belum settle sepenuhnya. Ish!

Bila fikir-fikir balik perancangan kawen kami ni takde la serius dan berat sangat. Kami takde majlis bertunang yang grand mcm orang lain. Just mak dan ayah dia datang rumah aku bawak sebentuk cincin. A small and simple ring. Macam dekat header atas ni. Seumur hidup aku itu lah first time aku pakai cincin. Sebelum ni ada la ibu aku belikan cincin masa aku kecikkk-kecikkk dulu. Pakai pun ikut suka. Sekarang ni pakai cincin sampai ada kesan bentuk cincin dekat jari manis aku. Punya la tak pernah tanggal cincin tu.

Lepas tu terus buat hal-hal kawen sikit-sikit. It comes naturally. Sampai la ke hari ni. Kami buat slow-slow, sikit-sikit. Macam tak percaya pulak, lagi 3 bulan je lagi. Rasa dah malas nak buat apa-apa. Nak terus pertengahan November. Boleh?

Sebenarnya aku tak tau nak tulis apa. Rasa macam pelik, tak percaya semua ada. Banyak benda yang datang dalam fikiran masa tengah mengelamun. Masa semester 1 dekat U dulu pensyarah ada tanya setiap sorang dalam group kecil, 'nak kawen umur berapa?' Aku jawab nak kawen masa umur 26 tahun. Maybe Allah makbulkan kata-kata aku time tu kot. Tak pun memang dah tertulis, aku kawen umur 26 tahun. Amin. Insyaallah.

Dalam minggu ni je kawan belajar En Gaban ajak bercuti sama-sama dengan isteri masing-masing bulan November ni. Amin. Harap menjadi. Boleh honeymoon. Hiks! Lepas tu Kelab Motorspot En Gaban pun plan nak bercuti jugak bulan November ni. Nak konvoi lepas tu bercuti-cuti. Amin. Honeymoon lagi. Hehe! Honeymoon berdua lain pulak. Hahaha.



3 bulan bukan lama sangat kan.





Sekarang ni tengah usaha buat yang ini. Buat dekat pejabat time malas buat keja. Opss! Maaf ya En Boss, hehehehe!


Macam hampeh pun ada entry ni. Maaf lah ya kalau korang rasa bosan. Mood sangat ke laut la. Dah terbayang-bayang makanan kat lobi ofis ni. Huhuhuhu! Petang ni berbuka dekat pejabat dengan ofismate. En Boss belanja. Yummy! 

Okay lah. Bye. Malasnya!




selamat berpuasa sayangs!





Love,
Nursaila Norman!


12 comments:

♥ Chacha said...

WAHHH majlis kita mungkin sama date..

best of luck for your preparation!

Nursaila Norman said...

Cik Cha : yeke? sama ehhh.. awk pun sama..good luck juga eh! :))

Diyana said...

paper crane nak buat ape??

LiNda said...

Lg 3 buln je ye..cptnye mase brlalu. Dlu linda n raja pun nk engagemnt yg simple.tp family nk wat meriah ckit.cam mmbazir je..

Pape pun linda doakn prjalann saila n en gaban brjalan dgn lncar...;-)

Anonymous said...

Pergh! burung-burung itu seperti sangat sukar utk dibuat... harap sudi memberi tunjuk ajar, bagi memudahkan urusan kau ^-^ heheheheh...

Cik Rose said...

wah..sempat jugak buat ni.. kreatif ye :)

ayut said...

adehh..cane ni kak?ayuh2x..truskan usaha!hahaha..

Nursaila Norman said...

Diyana : rahsia.. hehehe ;) nnt saya review eh :)

Linda : tula..cpt gila masa berlalu.. saila jgk doakan perjlnan linda dgn raja lancar :))

Salihah : hahaha..nnt aku ajar..

Ros : curik2 masa..huhu

Ayut : tula..dh mcm xde mood la..huhuhu!

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

wahhhh mesti best ni ..diy buat burung ..ala2 garden ke dear .. tak sabar nak tau apakah rahsia disebalik burung tu ..

tak lama lagi la tu sayang ..pat buat persiapan ..nanti pening kepala dear nanti tau

nur anis said...

wahh...burung burung tu akak nak buat apa tu..mesti comel je nanti..:)

Unknown said...

semoga berbahagia dn salam ramadhan :)

Nursaila Norman said...

Umi : takde la ala2 garden umi,biasa2 je.. :))

Anis : nnt akak gtau akak nk bt apa dgn burung2 tu eh :D

Nasuha : salam ramadhan dan semoga berbahagia kembali :)