CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, November 27, 2013

Dulu..

Assalamualaikum.


Makin lama makin membosankan je blog ni kan? sobsobs! Dulu adalah benda nak diceritakan, lagi-lagi hal kawen. Dulu ada jugak share hal lepak-lepak dengan kawan sehati sejiwa (En Gaban). Tapi sekarang nak cerita apa je ye?

Thats why lah blog ni makin membosankan. T_____T

Nak cerita hal kami macam malu lah. Follower tak lah gempak, but anybody can access thru google. Jadi malu nak cerita aktiviti kami. Ada je yang bercerita, aku sendiri bila baca rasa seronok. Tapi bila datang part aku, aku takut orang cakap aku nak menunjuk macam good-good je. Takut lah. Taknak lah orang cop kita jaja cerita remeh temeh dekat blog. Huhuhuhuhu.

Ke aku je yang berperasaan macam tu?

Dulu aku okay je nak cerita benda remeh temeh, rilex je menaip. Sebab aku confident, takde orang tau sangat. Takde orang baca pun. Tapi sekarang ni banyak sangat segan dan malu. Malu lah nak tulis. Segan lah nak share. Unless aku rasa aku ada gambar nak share, ada cerita. Macam sekarang ni, kabel henfon tertinggal kat handbag lagi satu. Memang entry ni tak bergambar lah. Hehehehehe!!

Lagi satu aku rasa faktor umur. sobs!!

Dulu muda kot, semangat nak bercerita tu berkobar-kobar. Setiap hari ada je status dekat FB. Tapi sejak kerja Putrajaya, aku terputus hubungan dengan FB 2 tahun lebih. Tak guna smartphone sebab tu lahhh. Bila nak mula kan balik aku jadi kekok. Aku rasa aku dah puas update status dulu. Aku rasa aku dah tua untuk tulis status walaupun hakikat aku pernah tulis status ntah hape-hape punnnn ada je yang melayan. wuwu.













Aku jarang update status. Aku lebih banyak update photo. Sebab aku suka camera -.- Sekarang ni aku jadi malu nak update status. Malu orang baca. Takut orang tak suka. Eh, banyaknya fikir! Faktor umur lah tu kan? Selalunya status spontan. Takde fikir-fikir. Taip ikut rasa lepas tu 'enter'. 

Senasib lah blog ni dengan FB nanti. Tamauuuuu. Tamau tapi still blur takde idea nak tulis apa. Haihhh.

Dulu aku tak pernah jangka untuk ada followers. Tak pernah jangka ada orang sudi baca entry-entry aku walaupun ada yang baca entry lama sebab aku tak update entry baru. Ya Allah, terima kasih lah banyak-banyak! Terharu takyah cakap la. Tapi maaf lah, makin lama makin teruk blog aku. Makin tak best :(

Satu lagi masalah, aku start menaip dari pagi (normally ikut masa senggang), dah nak balik sangat-sangat baru siap. Nak klik 'Publish' pun tak sempat. Last-last publish esok. Punya lah slow aku nak siapkan 1 entry. Taip sikit stop. Taip sikit stop. Teruknya lah!

Nak cerita pasal pregnancy, belum strat pregnant lagi.

Nak cerita pasal baby, belum ada baby lagi.

Nak cerita pasal masakan, aku tak masak.

Nak cerita pasal dating-dating kami Suamisteri, takut orang jelir lidah pulak.

Bila fikir-fikir balik,elok jugak.. At least takde lah aku tulis benda merapu, mula-mula orang boleh terima. Lama-lama kang orang menyampah pulak. Hati orang, mana kita tau. Huhuhuhu!


Dah lah, siap satu entry. Terima kasih lah sudi baca sampai habis. Baiknya hati korang. Haha.





Love,
Nursaila Norman


11 comments:

Affy Afiqah said...

update je kak apa akak rasa nak update, insyaAllah ade je orang nak baca :)
yang negative2 tu tolak tepi~
macam ika pun share je apa ika nak share kat blog, tapi berbatas juga laa, ada yang ika rasa tak perlu kongsi tu ika tak kongsi pun, blog ika pun akak baca merepek2 kan? ahahah so chillax je, asalkan kita happy writing :)

semoga terus gigih berblogging kak~

DYatie ABakar said...

hahaha..
sila la sentiasa update..
tak kisah la cerita apa..
mak arissa akan sentiasa excited nak baca..
hehehehe..

cik mah said...

Okey je saila cerita remeh2 pun..kadang2 tu yg wat kitaorng suka baca tau...then kalau saila g jlan2 le r kongsi2 ngan kitaorng tempat2 best...xpun tempat mkn yg best ke kan...seronokbc cerita saila...slumber n simple...

Unknown said...

hehehehe ...
samala ng kita ...
nk update kang takut org menyampah ...
miahahahah ...
makin lama makin bersawang la blog iera ...
huhhuhuhu...
sama la kita !!

PetakBunga said...

lor.. habis dah baca..
motif tak tahu nak tulis...
tp leh bc sapa habis

Nuriesya Nadia said...

Alaaaaa update laaaa. Nanti ktorg semua rindu camne ? Y____Y

Sharz said...

kite paling suka kalau saila tulis pasal DIY kawen2..hihi..sebab saila kreatif sgt2..

kalau pasal pregnancy InshaAllah ade rezeki satu hari akan ade jugak entry tu..yang penting saila jaga diri elok2...kurangkan makan maggi tau..mane tau anak kite umur same kan??amin... :)

Nursaila Norman said...

sharz, bab maggie tu dont worry k.. saila mmg jarangggg sgt mkn maggie..tp kalau mkn tu lah dia..hehehe..thank you ye sharz..

korang mmg lah supportive!

*terharu*

Syaffiqah Rahman said...

Ngeh ngeh ngeh..

Sis, tulis je ape2, sebab ni blog kite sendiri. Kalu nk jaga hati semua org, keseronokan kita sendiri akan hilang. Just enjoy ur writing, itu lg tenangkan fikiran..

Rina Ellisa said...

saila plz, jgn stop berbelog..
nti kitaorang rindu.. Y__Y

update je pape yg terlintas..
Asal kan berupdate..
bia la org nak cakap apa..
Ni blog kite, ikut suka kita la nak buat ape.. HIHIHI ;D

ayut said...

Hahaha..sabar jela.pnuh khusyuk ok ayut bace...xpe kak..nnt sampai masa mesti ad benda yg bt akak smgt blik nk share something...klu mula dh pk pjg tu mmg dh semakin matang dlm khidupan la tu makna yer..