CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 25, 2012

Dilukai





Kalaulah dari dulu aku tahu dia tak suka ceritanya dicoretkan, takkan lah aku coretkan walau sebaris pun. Terasa macam baru tersedar dari mimpi indah pun ada juga. Terasa macam mimpi indah lenyap dengan tiba-tiba. Sedih tidaklah. Tapi terkedu. Kenapa perlu pura-pura seakan suka sedangkan kamu tak suka. Kenapa mesti membiarkan hati dan perasaan ini tertipu dengan senyuman itu.

Banyak salah faham yang timbul tapi tak terjelaskan dengan kata-kata. Masih membiarkan sedih menguasai diri. Mungkin sebab terlalu lama membiarkan kepercayaan meyakinkan diri. Biarlah. Yang sudah terjadi tetap tejadi.

Cuma kesal. Kenapa kini. Kenapa bukan dari dulu lagi. Kenapa melemparkan senyum sedangkan kamu benci. Kenapa melayani sedangkan kamu jemu. Kenapa memberi sedangkan kamu tak sudi. Kenapa menipu kalau itu niatmu, sedangkan sekeping hati ini sudah penuh dengan cinta tak termuat lagi untuk dilukai.




coretan ikhlas dari hati seseorang yang aku kenali. untuk renungan sendiri :)
no tears k :)



1 comment:

chu-E zHuL said...

nangis okeh aku bace! terkena sgt gan situasi aku dulu