CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 16, 2012

Pil Chi Kit Meon!

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua




Ni kisah aku dan dia.


Malam tadi dia cakap dia sakit perut. Maybe keracunan makanan. Dia cakap dia nak makan ubat sakit perut. Aku suruh dia makan ubat yang ambil dari HKL. Tapi dia nak ubat sakit perut yang ada jual dekat kedai.

Aku tau ubat tu. Tapi aku tak suka ambil tahu sebab nama dia serius macam lawak nak disebut. So aku tak pernah tau pun sebutan yang betul.

Kitorang singgah kat satu kedai runcit. Rasa-rasanya kedai india muslim kot. Sebab dulu masa zaman sekolah peniaga dia india muslim. Belasah jelah.

Dia  : rajin tak?
Aku : apa dia..
Dia  : tolong belikan pil chi kit meon.
Aku : apa? ulang lagi..
Dia  : pil chi kit meon.
Ni yang aku tak suka ni. malas nak sebut nama ubat tu. lawak nak mati. tapi aku masuk gak dalam kedai tu. abang la pulak. malunya nak sebut nama ubat tu. huhuhuhu!
Aku  : pil chi kit meon satu. (suara aku bapak sopan time ni. slow je. pelahan nak mati)
Abang kedai : apa?
Aku  : pil chi kit meon. (still suara slow)
Abang kedai : pil apa?
Aku  : ubat sakit perut tu. (suara aku yang ni jadi kuat biar taik telinga abang tu cair)
Abang kedai : ohwww..
Settle. Dapat pun ubat tu. On the way ke En Gaban, aku belek-belek la ubat tu. Akhirnya aku nampak jugak ejaan sebenar ubat tu.

PIL 'CHI-KIT' TECK AUN


Damn!! Apa aku sebut tadi? Aku sebut meon tadi kot. Bukan meon la. Teck Aun la!! Aku pandang En Gaban. Okay, dia tengah tahan gelak. Hampeh. Bila aku makin dekat dengan dia, dia gelak-gelak kan aku.

Dia  : Tata sebut meon eh?
Aku : Yelahh.. Teck Aun la.. Bukan meon.
Dia gelak-gelak lagi.
Dia  : B nampak mamak tu buat muka pelik kat ta.. B dah agak dah, mesti ta sebut meon.
kahkahkahkah. Dia gelak macam la lawak sangat. Tak lawak pun!

Mentang-mentang la aku tak tau sebut nama ubat tu. Dia tipu aku. Huhuhuhu. Hampeh je dia ajar aku nama ubat tu meon. Sampai hati kena kan aku. Huhuhuhu! Sepanjang jalan kitorang gelak-gelak. Aku gelakkan diri sendiri, dia gelakkan aku. Hampeh betol la En Gaban ni. Lepas ni aku taknak pergi kedai tu lagi. Meon konon. Teck Aun lah! Menci!





dah la nama ubat dia lawak. aku lak g sebut jadi bertambah lawak.
sobsobsob!





thanks korang!


Love,
Tata!




8 comments:

NurSalihah Norman said...

aku belum buka lg entry kau aku dah gelak sebab nmpk gmabr ubat tu. So aku dah baca entry ini aku nak gelak sekuat hati aku boleh? 1,2,3... HAHAHAHAHAHAHAHAHAH! sekian :p

Cik Saila said...

bengong la ko..aku benci ubat tu okehhh..huhuhuhu :(

Cik Siti Hajar said...

hahahahaha...:)

mesti peniaga tu gelak lepas awak balik.. ehhee...

Cik Saila said...

Cik Siti Hajar : saya rasa tak..sbb dia leka berborak lepas tu..hehehehe..selamat saya ;p

armouris said...

terjumpa artikel ni, pasal keracunan makanan… sharing is caring :) - Keracunan Makanan

Saya Disini said...

penah mkn gak ubat ni dulu2

Liza Razak said...

hehehe...lawak betul !! :)

Lynn Damya said...

Salam, hahaha kelakar gila cerita, hihi..mmg dia saje nk kenakan ya, haha..meon pon meon lah, janji dah belikan..org kedai tu mesti dah tahan gelak jugak..hehe