CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 7, 2012

Pesta Buku - Akid - Pesta Buku Again

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua




Kembali ke pejabat! Okay. Tak best pun. *buat muka bosan* Sabtu ahad sungguh tak puas. Tak puas berlibur, merayap dan bermalas-malasan.

Hari sabtu pergi PWTC teman adik cari buku rujukan dia. Sumpah malas gila nak bersiap. Tapi bila dah sampai sana haruslah gembira bukan kepalang.. Aku suka buku. Aku boleh hidup dengan buku tak makan pun takpe. Tapi bukan buku study. Boleh? Buku selain buku study aku suka. Hehehe!







baca sinopsis je dah buat hati tak keruan.
niat nak beli. lama gila kat sini. tengokkkk je buku ni. nak letak tapi hati rasa berat. Apakah?









adik aku ni pun kaki buku macam aku :) ececehhh..





















semua buku di atas satu pun aku tak beli.
kecuali majalah Ujang tu. teruk tak? hehehe! Rambang mata. Tak tau nak beli apa.


Tapi kitorang tak lepak situ lama-lama macam selalu (mentang-mentang takde sign 'dilarang membaca', rasa nak baca sambil golek-golek je). Lepas dapat buku yang dihajati kitorang terus balik. Ramai gila orang sampai asyik kena langgar je. Huhuhu.

On the way balik, kakak ipar En Gaban dari Kemaman, Kak Nor ajak aku pergi pasar malam dengan diorang. Pasar malam baru nak bukak payung hikhik, jadi kitorang melepak sambil layan majalah Ujang kat 'rumah kita'. Pasar malam dekat je dengan 'rumah kita'. Tapi ntah apa kes semua macam malas nak jalan kaki. Disebabkan Kak Nor nak beli barang sikit, kitorang pergi Giant. Dengan aku sekali kena ikut diorang. Over tak? Tapi kena jadi baby sitter. Hambek kau. Dukung Akid lepas tu ikut dia lari-lari.




nampak tak gaya kepochi? kehkeh! auntie yang poyo lebih. orang lain yang beli barang, aku lak macam byk sgt nk beli barang. tangan tu tunjuk sana sini macam apa je.




kesian Akid. penat. auntie lagi penat. Hehehehe.




Akid dengan uncle Gaban dia.
mama papa dia pilih TV, uncle auntie dia layan Arsenal vs Norwich, dia main dengan peti ais dan TV. cun.




Beli!!


Hari ahad masa lunch En Gaban tanya kenapa aku tak beli buku Doktor Umum tu. Terus hilang selera makan (tipu! selera je). Lepas lunch kitorang decide pergi PWTC g beli jugak buku tu. Akhirnya! The book is mine. Senaskah telah menjadi milik saya! Yayyy. Pastu En Gaban boleh pulak melayan buku tu macam taknak balik. Katanya 'sekali dah baca,susah berhenti wooo'. Padahal aku kan dah beli.. Nanti pinjam la kat aku. Sehari rm10 je. Bukan mahal pun. Haihh.

okaylah,sambung lagi.bye!



thanks korang!



Love,
Tata!

4 comments:

adventure mama said...

igt nak pg jugak..tp tade mase plak..:P

Munn Jaafar said...

akhirnya....hihihi

MAY said...

Rminye bloger g pesta buku!

Nursaila Norman said...

iedchan : xpe, thn dpn ada lagi :))

Munna : yes, akhirnya.. hehe

Cik May : mesti ada blogger kat celah2 tu, sy je xkenal.. ;D