CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 2, 2012

Cubaan mengekalkan semangat. Berusahalah!

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua




Cuti empat hari. Hambek kau. Tapi tetap rasa tak puas. Biasa la kan. Kalau bab cuti je bagi sebulan pun tak cukup. Tapi kalau bab kerja.. Sehari je pun.. Tapi malas gila nak bangun kan? Eh! Ke aku je..

So alhamdulillah.. Ada jugak beberapa perkara yang aku dapat usahakan untuk majlis nikah dan resepsi aku sepanjang aku cuti 4 hari.

a) Baju nikah dah ambil dari tailor. Sangat berpuas hati walaupun hanyalah baju kurung moden. Macam baju resepsi aku tu jugak.. Akak tailor tu beriya-iya suruh aku try depan dia. Excited lebih akak tu okay. Layan kan jelah walaupun aku nak cepat. Ceh.

b) Patching lace di baju resepsi hampir siap. Consider siap lah kot. Sebab tinggal patching lace dekat hujung tangan sebelah kanan je. Boleh lah kan? Gagal buat bunga poodle so tukar kepada bunga lain untuk di letak kan di baju resepsi. Siap design. Tinggal nak jahit bagi kemas je.

c) Duit katering dah bayar 50% malam tadi. Fuh!

Alhamdulillah baju nikah dan baju resepsi sudah ada di tangan sendiri sekarang ni. Tengah berusaha untk lace, beads, and so on. Baju nikah? 0%. Baju resepsi? 45% kot.

Cakap pasal katering akhirnya settle jugak buat bayaran untuk 50%. Fuh! Tabah okay. Diharapkan ketabahan aku ni membuahkan hasil. Jangan nanti service teruk sudah lah ya. Doa-doa la semuanya indah dan okay sahaja. Risaunya.

Kalau ikutkan memang tak sabar kan kalau katering buat leka macam tu. Tapi ntah la kenapa aku nak jugak katering tu. Harap-harap okay lah. Jangan K.O sudah. Tapi back up plan tetap ada. Tapi still berdoa katering okay. Gila risau. Majlis kenduri ni kan nak bagi orang makan.. Takkan nak bagi bad service kot. Please la okay, indah, sedap, enak, yummy, kenyang blablablabla....

Hal last sekali untuk cuti 4 hari tersebut ialah rumah kami. Okay, now tiap kali ber'sms' atau apa saja perbualan, kami dah guna perkataan 'rumah kita'. Ohw so sweet. Hikhik! Bagi chance eh. Hehehe. Semalam aku satu family sarapan dekat rumah kami lepas tu sesi menghias apa yang patut. Family aku sangat,sangat,sangat supportive. Terharu sangat. Diorang excited nak kemas rumah kami, pasang langsir segala macam. En Gaban pulak takde kat KL sepanjang cuti ni. So boleh la kitorang masuk dan mengemas. En Gaban sampai-sampai je kat rumah kami malam tadi dia terkejut. 'rumah aku ke ni?'. Hehehe.

Okay lah, nanti sambung lagi eh.




thanks korang!



Love,
Tata!




8 comments:

Syazana said...

waaa. orang dah nak masuk dunia baru :D tahniah tahniah :D
btw, first time kat sini :D selamat bercuti!

Munn Jaafar said...

ala ciannya tak dpt bunga poodle...dh tu ganti dengan bunga 3d yg mana?

Nursaila Norman said...

Sya : dunia baru, yayy!! thx sudi singgah sini :))

Munnafendy : bunga apa ntah..xtau la nama dia..nnt sy update eh :)

Anonymous said...

tahniah...!! xlame lagi dah nak berdua.. ihihi..-.-

hamzah ian said...

rumah kite...



hehehehehehehehe

Anonymous said...

berpeluh I gosok langsir untuk uols okay... fuh,fuh,fuh (kipas muka sebab berpeluh) ahaks! :D

Nursaila Norman said...

Rafflesia : amin, tak lama lagi.. <3!

hamzah : a'ah awk..rumah kite.. hehehehe.. gatal tak? haha

salihah : fuh! nasib baik tak bau ketiak kan,kan,kann? haha

LiNda said...

waahhh..excited plak bce entry saila ni, syokla dah ade "rumah kite". Umah kite tu area mane saila? hehe