CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, May 30, 2012

Dulang hantaran saya biasa-biasa je

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua




Adakah pelik sekiranya saya menyewakan dulang hantaran padahal saya belum pakai lagi?

Ouch! Skema nya!




Hai! Dah maghrib kan? Tapi aku still dekat pejabat. Nangis. Tunggu En Gaban ambil dan bawa pulang ke KL. Tengahari tadi aku ada post pasal trial gubahan hantaran yang selekeh kan? Tu masa mula-mula try buat bunga guna kertas tisu (tissue paper/crepe paper). Risikonya ialah bunga tersebut sangat sensitif dan mudah koyak. Huhuhu! Maknanya, kalau decide nak gubahan hantaran guna tissue paper/crepe paper, kena hati-hati dan menatang bagai minyak yang penuh <----- peribahasa untuk malam ini ;)

Tapi aku bukan nak cakap pasal gubahan eh, sebab part gubahan hantaran belum decide dan confirm lagi. Masih diperingkat berangan-angan. Hehehe. Sekarang aku nak cakap pasal dulang hantaran (ada yang nak tau ke takat dulang tak canggih tu).







Dulang ni ada kaki. So tak payah nak pakai kaki dulang lagi dah. Betul ke nama dia kaki dulang? Ala, yang macam tapak dulang tu. Belasah lah. Sure korang tau kan apa ke bendanya tu. Huhuhuhu! Harga Rm9.90 setiap satu. Total 9 dulang bersamaan Rm89.00. Setakat ni Ara guna untuk hantaran dia pada sabtu ni. Tak sabar nak tengok dulang yang aku belum guna, tapi dah bagi Ara rasmi! Hiks.

Harga Rm9.90 tu adalah selepas tawar menawar. Aku bab tawar menawar memang gagal! Aku bayar je kalau dah berkenan. Tapi ibu aku gigih tawar menawar. Harga dekat tempat lain (area KL) Rm11 setiap satu selepas tawar menawar.

Lagi pun bentuk dia yang ada ruangan di dalam menyebabkan aku rasa konfident untuk letak barang hantaran. Ruang dia luas. Memang kena lapik dengan sesuatu supaya nampak selesa. Nak lapik dengan span lah. Bagi nampak macam tilam empuk. Hehehe ;p

Dulang ni hantaran untuk En Gaban. Untuk diri sendiri aku pilih cermin sebagai dulang hantaran. Honestly idea ni datang dari Intan Norazam blogger terkenal a.k.a ratu diy :) At first aku dah pun tempah dekat kedai cermin supaya buat cermin yang ber'frame'. Rm20 setiap satu. Total 7 frame bersamaan Rm140.00.

Tapi dengan tiba-tiba aku suka dengan cermin dari IKEA. Aku yakin korang sangat familiar dengan cermin IKEA ni. Tapi bukan cermin Malma tu tau. Cermin ni takde frame. Rm25 dapat 4 keping. Total 8 keping cermin bersamaan Rm50.00. Jimat Rm90!! Macam kurang puas hati sebab takde frame. Tapi takpe lah. Janji cermin, dan boleh diguna semula. Thx Kak Intan for the idea! So cancel tempah frame. Sorry Amat :(

Dulang dan cermin untuk tapak hantaran memang aku beli awal. Kalau tak silap bulan Januari dan Febuari aku dah beli. Excited tak? Hahaha! Aku memang jenis tak penyabar. Sebab lagi di 'pending' lagi semak kepala otak. Huhuhu!




Bila fikir2 balik dulang hantaran tu mesti tersimpan je tunggu bulan 11 baru nak pakai. Kalau aku buat sewa Rm3 setiap satu ada siapa-siapa nak tak? Wink! Wink! ;p




thanks korang!



Love,
Tata!







6 comments:

Afasz said...

sy suka ...simple but nice.... awk buat cmne bunga tu? ajar..sy pon nk mula wat hantaran :D

LiNda said...

Linda rse cam nk sewa la saila...sbb nk pkai utk tunang jer. Raje pun sewa kwan kitorang punye. Nnti nk kawin baru cari lain..

LiNda said...

Linda rse cam nk sewa la saila...sbb nk pkai utk tunang jer. Raje pun sewa kwan kitorang punye. Nnti nk kawin baru cari lain..

missina said...

cantikla,,,warna putih ngan biru tu memg padan,,;)

MAY said...

betul la tuh...

eh..hari tu CM pun pki dulang ala-ala mcm tu jugak..sekarang kan hiasan mmg mcm tu.simpel.hehe..x upload2 lagi gambar brg htrn..

Anonymous said...

cantiknya..simple pun cantik sgt.bli awl2 sng kan..