CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 14, 2012

Semangat membeli perabot lah pulak ;)

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua



Alhamdulillah.. Dapat jugak beberapa perkara yang diingini. Dan dalam kadar yang sangat berpatutan.

Pernah dengar second hand furniture? Dulu masa zaman tingkatan 1 sebelum pergi sekolah petang, mesti tengok rancangan orang putih deco rumah dengan barang-barang second hand. Walaupun sh tapi masih cantik dan elok. Okay, habis dah pengenalan untuk entri ni.

Disebabkan minggu depan 'rumah kita' akan ada tv, maknanya mesti la nak ada cabinet tv kan? Huhuhu. Kitorang lak takde la serius pergi survey harga perabot. Sebab dalam planning asal kitorang nak isi 'rumah kita' dengan perabot selepas raya. Tapi planning dah bertukar. Huhuhu. Pada asalnya En Gaban nak gantung dekat dinding je tv tu, tapi dia risau dinding jadi buruk. Hehe. Aku pun tanya la pendapat ayah aku.. Terus ayah aku suggest sh furniture. Rupanya set meja komputer tempat ayah aku buat kerja tu pun sh. Ingat kan baru. Apakah? Huhuhu. Dalam seminggu gak la kitorang pergi kedai perabot tu, tapi nasib kurang baik, asyik tutup je. Tapi En Gaban memang tak putus asa. Tiap-tiap hari dia remind nak singgah kedai perabot sh tu.

Semalam is the day! Yayyy.. Lepas sarapan dekat medan selera pasar siang kitorang pergi kedai perabot tu. Dan ianya bukak!! Sampai-sampai je aku terus berkenan dengan cabinet tv kaler hitam, tapi line divider putih. Ntah taktau macam mana nak explain. Lantaklah. 

lebih kurang macam ni. tapi kaler hitam, kaler putih sikit je. side tepi laci, tengah2 kosong.
lain-lain design tambahan aku lupa. :(



Bila tengok keadaan cabinet tv tu langsung takde yang rosak/cacat. So aku tanya la apa yang rosak sampai jadi sh furniture. Rupanya masa packaging, pihak kilang terlupa satu skru. Terus reject. Okay. Sabar jelah. Sebelum cabinet tu beralih kepada kitorang, tuan kedai akan touch-up supaya lebih elok. Sebab cabinet tu berhabuk. Hiks!

Semalam tengok, confirm, bayar, petang ni cabinet tv tu sampai dekat 'rumah kita'. Fuh! Cabinet tv sampai dulu dari tv. Many thanks! Harga? Sangat ohsem. Takde tawar menawar dah. Sebab abang tu bagi harga murah terus. En Gaban nak cabinet yang ada headboard, tapi dah takde stok. Semua dah sold out. Tetap nak gantung. Degil tau En Gaban nih.


sold out dah :(



Masa dekat kedai sh tu jugak aku berkenan dengan table for two. Yeke nama dia macam ni? Aku belasah je sebab meja tu memang untuk dua orang je. Memandangkan set meja makan takde dalam list kitorang, aku rasa table for two tu dah lebih dari memadai. Boleh lah feeling-feeling romantik bila breakfast, lunch, tea time, dinner, supper (supper? erk!) berdua. Wink! Wink!



aku tau nampak macam over gila. tapi ini lah dia table for two tu.
lantaklah. hidup berdua harus romantik. lalalalalala.. (muntah)



Table for two kitorang belum buat payment, tapi abang tu cakap kalau dia sempat touch-up dia akan hantar sekali dengan cabinet tv petang ni. Duit kemudian. Sebab banyak barang baru nak masuk kedai dia, jadi memerlukan ruang. Ceh! Tapi bagus jugak. Hikhik!




Mood? Happy melampau :)






thanks korang!


Love,
Tata!


8 comments:

safurara said...

best bila lepas kawen ada rumah sendiri kan.

Saya Disini said...

wah..penuh umh nnti ni dgn perabut baru

Anonymous said...

bagi alamat kedai tu, aku pun nak beli utk "rumah aku" 5 tahun akan datang hahahah... nice!:)

MAY said...

gud job..awl2 da sedia umh..mcm CM mmg x nak cr awl2..sbb tu bile da kawen, baru carik perabot dan ngemas umh.sgt penat okei.. T__T

so far, blm ade yg sh lagi dlm umh.sbb mcm tv n raknye da ade dr bujang lagi..cume bkn tv LCD la..tp,mmg berkepuk2 duit hbs lps kawen..hehe..sbb mase bujang takde brg2.lps kawen br bli..

Nursaila Norman said...

Rara : rmh sewa je pun.. bkn rmh sendiri :(

Saya Disini : xpenuh pn..yg penting2 je.. huhu :)

Salihah : xyah alamat.. dekat je dgn rmh ko ;D

Cik may : biasa la tu may, kalau bru nk bina hidup mmg byk pakai duit..ssh2 dahulu,senang2 kemudian.. :))

LiNda said...

Bestnye da ade umh,da de prabot..huhu. boleh la saila start decorate kn..second hand pun cntik n ok kalo pndai plih..:-)

Cik Puan Tqah said...

alamat kedai tu ktne? brg 2nd mmg murah.. nak pliss
email me : atieshaadriana@yahoo.co.uk

MielL said...

katne ea kedai tu? siap anta kn ea?
anything pm me tru mail
choc_donat@yahoo.com