CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 8, 2012

DIY : Fabric Flower - The Burnt Edges

Hai!


Assalamualaikum.



Selamat hari jumaat sayangs :) Selamat pagi! Malam tadi ter rajin pulak nak snap-snap picha. Actually malam tadi gigih buat fabric handbouquet (chiffon). Wink! Wink! Tapi tak boleh la share kat sini lagi, sebab nak tunggu siap baru share eh.. Takde la tengok benda tak siap macam selalu tu. Hikhik! Jadi terus keluarkan fabric flower (burnt edges) yang aku letak dekat baju resepsi. Bunga tu dah lama siap, cuma tunggu masa nak jahit dekat baju je.







Here's a "how to" in pictures :









gunting











bakar







bakar lagi







Sudah siap! Mula-mula risau jugak nak buat bunga guna chiffon warna lavender tu. Sebab risau bila bakar tepi chiffon akan jadi hitam. Tapi tak pulak. Suka, suka! Jangan risau dengan bentuk dia, memang nampak buruk tapi bila dah jahit manik dekat tengah-tengah kelopak bunga, secara otometik ia akan nampak cantik!








thanks korang!




Love,
Tata!







5 comments:

Saya Disini said...

rajinye..kreatif betul.

*sy dh terima kupon dan dh siap beli po piza..time kasih ye..nnti sy post kt blog.xsempt lgi..hehe

farizah zin said...

wow...good b2b..
dulu before sy kawen pun rajin sgt wat diy..but blog wordpress da kene block..abes my b2b journey..have fun beb!

do my followers..
www.obsesikraf.blogspot.com..
www.farizahzin.blogspot.com

zOeY zAu YaH said...

keratif dn rajin.plg penting mmg cantik ;)

LiNda said...

fabric flower memang cntik...linda suke, ade yg diy buat cincin kan..nak wat gak la...thankz for tutorial..:)

Bazilah (^0^) said...

rajinnye! :)