CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, December 31, 2011

Semakin besar kejahatan anda, semakin besar ruang kebahagiaan kami

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua


*ini sticky post. you know what to do*

Morning all :)

Agak terkejut jugak pagi ni bila tengok kat bahagian komen.. Bukan terkejut sebab komen dari anon gila meroyan tu.. Tapi komen2 dari silent readers (aku agak, sbb takde link blog masing2). Semangat tol engkorang komen yek.. Hehehe.. Tak tahu la nak ucap macam mana.. Terima kasih banyak2 jela yg aku mampu ucapkan. Bukan sebab apa-apa pun, aku cuma tak sangka.. Dalam diam rupanya korang2 yang silent readers ni ganas jugak eh.. Hehe.. Yelah, selama ni diam je.. Tapi tak sangka lak korang boleh bersuara.

Pasal anonymous tu biarkan jelah.. Tak dapat kasih sayang yang cukup, macam tu la.. Mungkin dalam hidup dia terlalu banyak kekurangan sampai terpaksa buat macam2 supaya orang lain pun sama macam dia. Kita yang ada kehidupan yang sempurna ni teruskan hidup macam biasa. Bagi aku tak perlu langsung kita nak menyibuk hal orang lain kalau kita tahu bahawa hidup kita terlalu bahagia sampai tak sempat nak menyibuk/busuk hati dengan kehidupan orang lain. Kan? Kecuali kalau kita ni memang jenis tak bahagia, terpaksa la kita mengganggu gugat kehidupan orang lain supaya kita gembira tengok orang lain susah. Kan?

Hidup ni bukan susah sangat.. Senang je sebenarnya. Yang penting kita jangan sakit hati dengan orang lain je. Tu je. Kalau kita sakit hati dengan kehidupan orang lain, kita jugak yg rugi. Apa kita dapat? Dapat ke degree orang tu? Dapat ke kerja orang tu? Tak kan? Kita tetaplah macam tu.. Tetaplah merempat.. Tetaplah dibenci orang. Rugi tak? Rugi kan.. Hidup ni bukannya lama sangat.. Sementara ada kudrat boleh la nak belagak. Esok bila umur dah masuk 50an, 60an, 70an apa je yang kita boleh buat? Masa tu selagi perangai tak berubah, silap2 kita mati berulat pun orang tak ambil tahu.

Pasal apa yang anonymous tu komen sikit aku tak kisah.. Cuma terkejut je. Sebab? Ingatkan dah letak jawatan dari jadi stalker tak berbayar.. Rupanya masih berbakti lagi.. Agak2 kalau jawatan dia laku dalam Gov sure dia pencen umur 60 kan? Kau mampu jadi stalker sampai umur 60? Muahahaha.. Menggigil2 dah tangan ngan kaki tapi still stalk orang.. Seram okeh. That time orang buat amal ibadat sajaaaa.. Kehkehkehkeh.

Yang penting aku tahu, En Gaban tahu, dan seluruh ahli keluarga kami berdua tahu , bahawa kami takde langsung sebut2, cakap2, bercerita pasal orang2 yang tak perlu dalam blog ni. Ada kerrrr? Maybe aku sebut yang kami semakin bahagia kot.. Aiyoooo.. Susah tau jadi manusia ni. Takleh tengok orang lain senang. Sampai bila la nak maju.. Kan?

Bak kata kawan baik kesayangan aku 'anggap jela dia minat dekat kau'. Muahahahaha.. Boleh? Yelah, dok amek tahu hal aku lagi kenapa kan. Dah la aku tak kenal dia. Motif dia stalk blog aku adalah?? Serius aku takde jawapan. Aku takde la sampai tertekan dengan apa dia buat. Sebab aku dah tahu manusia jenis tak boleh tengok orang senang akan macam tu sampai bila2. So apa motif aku nak takut dengan orang macam tu kan. Dah tahu dia jenis macam tu macam ni, biarkan sahaja. Bak kata ibu aku,


'kalau dia nak jadi perempuan macam tu, buat apa kita layan. kalau kita layan, serupa la kita macam dia. nak ke jadi perempuan tak senonoh? ibu tak pernah ajar anak-anak ibu jadi macam tu. kita ni perempuan, perangai kena elok2, baru orang suka. perempuan kalau perangai macam tu sampai ke tua orang tak suka. nak ke orang hina, maki kita? tak selamat hidup kita.'


Haihhhh.. Bukan penat sebab kena ganggu. Tapi penat dok geleng kepala. Apa jelah dia ni.. Semoga anonymous tu mendapat kasih sayang yang cukup supaya dia tenang. Ustaz kata, kalau jiwa tak tenang memang masalah paling besar dalam hidup. Kita asyik tengok orang semuanya buruk, jahat. Padahal kita yang ada masalah jiwa. Semoga dia tahu apa matlamat dia hidup selama ni. Semoga dia faham erti redha. Semoga dia dapat terima, kehidupan aku dengan En Gaban memang semakin bahagia. Terimalah hakikat tu sayang.. Aku tahu terlalu pahit untuk anda telan. Tapi telan lah jugak perlahan-lahan. Semakin besar kejahatan anda, semakin besar ruang kebahagiaan kami. <----- hipotesis utk hari ini. Muahahahahaaa!!

Jangan panggil anak orang retarded. What if anda mendapat retarded child esok?

Those who leave a comment yesterday and today, thank you so much sayangs.. Kita biarkan saja orang berpenyakit sakit jiwa yang kronik tu begitu. Peribahasa yang sesuai untuk hari ini ialah 'umpama anjing menyalak bukit'. Sekian.



thanks korang!



Love,
Tata!

9 comments:

Bunga Teratai said...

rs2 anon tu fhm ke?jenis kalo bengong tk guna jgk kan.lps ni msti dier bt lg.jenis tk menjd org kan.

doa2 la dier dpt retarded child.br pdan ngan muke dier.mulut longkang sgt.retarded child la dptnya!

Anonymous said...

like!!


-aida-

zOeY zAu YaH said...

buat dek je..anon gila glmor camtu la kan..

Eifa said...

As'salam all...

Kpd pnulis entry ini cik saila, harap bersabar dan tenang menghadapi dugaan yg diberi oleh Allah MELALUI cik anon ni. ceh wah...mcm lah dugaan besar gituuu...:) rileks2, cik saila kena cool dan jgn mgelabah mcm cik anon kita ini, hehehe.Kak anon jgn marah ye....Kita Islam dia pun Islam, jgn marah2 dia. Kesian dgn kak Anon kita ni, dia nk berkawan tu, mgkin tak tahu caranya. Atau mmg gitu cara dia berkawan kot. Gamaknya la kot.....

Sy ada baca komen drd kak anon tu, ermmm.....sy pun jadi tahu nk cakap apa. Cuma sy amat simpati dgn kak anon. Kalo betullah apa yg dia komen tu lahir dr hatinya, ini bermakna kak anon kita ni ada pyakit hati yg truk juga. Pyakit hati ni bukan sakit fizikal atau jasmani yang boleh diubati dgn mkn ubat, tp pyakit hati ni adalah PENYAKIT ROHANI. Jadi buat kak anon, ubatnya hanya satu, kembali kpd ALLAH, bnyk2 kn zikirlullah dan solat taubat. ROHANI kita kalo lapar, inilah 'MAKANANYA'.

Buat saila dan kwn disana, kita doa yg baik2 utk kak anon. JGN doa dia dapat retarded child, TAK BAIK....kita doa supaya anak2 kak anon mjadi anak yg soleh dan solehah. Anak yg boleh pimpin dan nasihati ibunya. Mgkn suami kak anon tk dapat nk meminpin kak anon, mgkn jg ibu dan ayah kak anon jg gagal mbentuk kak anon mjadi insan yang baik (wa allahu alam), jadi kita berharap biarlah anak2 kak anon dapat meminpin kak anon. Kita doa yg baik2 utk org, IsyaAllah, malaikat akan doa utk kita....kalo kita doa yg tak baik utk org, Allah takkan makbulkn doa kita, malah kita jg lebih kurang dgn perangai org tu. Tp kalo kita doa yg baik2 utk org, apatah lagi org tu bnyk menyakiti kita, insyaAllah Allah akan balas dgn nikmatNYA. Jadi kita nk PILIH yg mana satu??? Biar org benci kita, tapi jagn Allah benci kita...btul tk.... :)

Buat kak Anon, ini pesanan ikhlas buat mu. Kita seagama, harap kita pijak dibumi yg nyata. Buang semua perasaan sakit hati pada org yg ada dlm diri tu, lg pun kalo kak anon trus nk sakit hati dgn org, cakap org macam2, apa yg kak anon dapat??? Adakah kak anon bahagia dgn khidupan sebegini ??? Tepuk dada tnya IMAN ya...Maaf ya, sy bkn nk tunjuk baik, tp ini mjadi tanggungjawab sy utk mnegur saudara seisslam...

p/s : Dunia hanya tempat persinggahan yg sangat2 singkat, tiba masa kita akan bertemu Allah. Maka pastikn kita bersedia mnerima jemputan untuk bertemu dgn NYA :)

Wassalam....

Sayang kamu semua :)

Cik Saila said...

@ zoey zau yah : a'ah..sy dh lama tau dia tu gila glamer.. tp dia jenis xfhm bhs.. huhu

Cik Saila said...

@eifa : terima kasih atas kata-kata anda.. komen awk tu kita jd kan renungan bersama eh.. tp kalau anon tu jenis xfhm2 gak, biar jelah.. kita berusaha jd lebih baik. yg xnk berubah tu lantak la..

Cikpuan rara said...

erk.anon mana dear?hmm entry mana?dye ckp apa?biarkan lah org gila cm ni.jgn layan.

Cik Saila said...

@rara : entry '12 hari sebelum masuk tahun 2012'. mslhnya i xusik dia pun..xtau la nape dia xhabis2 nk ggu idup i..huhuhu..i xlayan, tp dia yg lebih2 nk i layan dia..hehe

lalalalala said...

rasenye anak2 mb tak de yg retarded. anak org lain yg sedap2 panggil anak org retarded






-en. ahmad gaban-