CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 27, 2013

Short Update : Hand Bouquet & Veil

Assalamualaikum.


Hello lovelies!

Ehem, ehemm.. Atas sebab aku dapat banyak tak banyak lah tapi beberapa jugak lah - permintaan untuk menyewa veil nikah aku, dan oleh kerana veil nikah aku tu tak sesuai di sewakan atas sebab :

                           1. sayang
                           2. dah tak elok sangat

Aku agak stress sebab tak mampu nak tolong orang huhuhuhuhu! Yelah, kalau aku pun nak jugak sewa kalau harga murah.. Mana-mana kita boleh save budget kita cuba save kan? Last-last aku buat veil baru. Veil ni khas untuk sewaan.

Pasal veil nikah aku tu, aku guna chiffon yang agak mahal (sebenarnya tak la mahal mana pownn, tapi consider mahal la berbanding harga baju kawen aku cuma rm5 per meter) memang la softtt, lemah gemalaiii, tapi itu lah.. Susah sebenarnya terlalu soft ni. Bila jahit lace dan pearls di atas chiffon tu, kain mudah pecah. Bila kain pecah, berat pearls (since ada pelbagai pearls termasuk lah pearls bersaiz besar) akan mengakibatkan kain pecah dengan agak teruk lah jugak. sobs! Nyesal juga chiffon terlalu soft pun ye jugak.. Effect nya nak pass kat anak nanti pun rasanya tak layak. Perasan sikit takpe eh! End up, veil disimpan dengan baik supaya tak mendatangkan kerosakan yang lebih dasyat.

Sebab tu aku tak nak sewakan kepada yang berminat. Tak sopan kot sewakan veil yang ada rosak situ sini. Tak sanggup!

Bila dah complete veil tu aku share dan open rental dekat sini eh. Sekarang dalam progress. Insyaallah secepat yang mampu aku akan bukak sewaan.

Hal yang kedua aku nak buat sewaan untuk hand bouquet jugak. Ada jugak yang bertanya, tapi hand bouquet aku pun sama, aku tak nak sewakan. Kondisi tidak mengizinkan :(

Cuma dalam plan ialah Brooch Hand Bouquet dengan Crepe Hand Bouquet. Ada yang berminat tak untuk sewa dua jenis hb ni? For sure harga sewaan untuk Brooch Hb lebih sikit dari Crepe Hb. Berdasarkan kos :) Tapi masih dalam harga budget sebab aku dulu pun b2b yang budget-budget, so aku sangat faham dengan isu harga ni :)

No worries, cuma aku perlukan feed back berkenaan sewaan veil dan hb. Kalau feed back baik, aku akan segerakan veil dan hb.

Nak tolong-tolong :)

Kalau segan nak tinggalkan komen, boleh email. Email jeeee :)





edisi cuci mata :


aku dapat 3 tempahan untuk buat crepe paper. sebenarnya aku tak amek tempahan untuk crepe paper, tapi tak sampai hati nak tolak. rezeki tak baik ditolak kan?
alhamdulillah.





Bride 2 Be Raub share pic dia dengan Pearl Hand Bouquet.




Love,
Nursaila Norman!


11 comments:

Nuriesya Nadia said...

Semua pon sukeeee. Camne ? :D

Cik Puan Tqah said...

ala..da kawen..hahahha

Unknown said...

comey hb tu :)

Ziema said...

Eeee dia ni rajinnya!!
Cantik la bunga crepe tu :)

cik mah said...

tu lah kan..cik mah pun kadang2 tu xsampai hati nk tolak..walaupun xdelah fokus sngt wat contoh veil..sbb cik mah fokus pada tasbih..rezeki jgn ditolak..gud luck saila...

Puan Awin said...

good luck saila..

Fahimah Mahayuddin said...

Cantik hb tu! bunga pun cantik!!! tengok crepe paper teringat time jadi b2b dulu. mmg beria-ria nak diy itu ini. hehe

ayut said...

tgk crepe akak bt teringt ayut bt HB masa tunang guna crepe..dlm byk2x ayut time tunang suka hb tu jer..hihihi ;p jgn stress kak tak dpt tolong.kdg2x tak mampu nk penuhi permintaan semua...yg akak tlg tu pon dh melebihi dh kak...lg2x yg tak pulang dulang tu..haishh..puk dia kang bru tau..hihihi :) akak sihat? *tetibe*

nurun said...

cantik warna kuning tu. cerah betul.

s h a said...

Saila yang kreatif.Inisiatif yg bagus utk tolong b2b.Terbaikla saila. :)

Lolita said...

Hi,

Googling pasal hand bouquet and jumpa your post. Nak tanya still buat sewaan hand bouquet tak? Boleh email chastelyme@gmail.com takut tak perasan your reply.

Thanks,
Fiza