CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 2, 2012

DIY : Red Casing Handphone with Felt Fabric

Assalamualaikum
dan
Selamat Sejahtera Semua

Hari ni aku feeling-feeling heaven sebab pakai casing handphone buatan sendiri. Wahhhh, geli kan? Korang ingat buatan orang je boleh? Buatan sendiri pun ada okeh.. Hikhikhik! Apakah buatan orang?

Semalam kan Hari Wilayah. Cuti sehari lepas tu masuk ofis balik. Tension la kan. Nak merayap takleh sebab masa terhad. Heeee! Jadinya duduk rumah jelah. Disebabkan bosan aku pun sibuk la selongkar kotak rahsia himpunan khazanah yang ada kat dalam bilik aku tu. Tetiba aku terjumpa template (aku yang lantik benda alah tu jadi template. padahal bukan pun) dalam kotak rahsia tu. Aku pun terus wahhh,dh ada idea!

Walaupun aku tau tak seberapa tapi tetap teruja pakai casing handphone buatan sendiri. Wink! Wink!





Sorry sebab takde tutorial yang lengkap sebabnya dah separuh jalan menggunting dan menjahit baru teringat nak snap picha. Ampun ek :p




Tengok, dah separuh jalan menjahit dah. Picha template pun aku lupa nak snap sebab dah simpan semula dalam kotak rahsia. Huhuhu.. Sorry. Kain felt warna merah ni aku beli dah lama. Tujuan asal nak buat corsage untuk w-day nanti. Tapi ntah apa hal aku tak sambung2 lagi kerja membuat corsage. Blame me. Last-last jadi casing handphone lak. Sorry ya felt fabric.


dari pandangan sisi

Sila bayangkan felt tu belum dijahit dibahagian tepi. So maknanya felt tu lebih panjang dari dalam gambar. Sebab yang tu dah dilipat dua. Get it? Tak? Sobsobosb! Sorry.


dari pandangan atas


Bentuk segi tiga tu adalah penutup mulut casing. Apa aku mengarut nihhhh.. Tapi betul la.. Tu kira macam penutup la. Hentam jelah.


Ta Daaaaaa!!


Sila letak button ikut kesukaan anda. Siap!! Tu button fabric flower untuk w-day. Belasah jela kannn..


Sekian diy casing henfon edisi Cik Saila. Yawww.. Tak sempurna tapi hasil tangan sendiri buatkan diri sendiri dok belek casing tu macam hebat sangatttt.. Hahaha. Next Project tat taraaaa~~


V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V

V










felt fabric again
projek apakah?
nanti dah ada hasil baru update k
tunggu ek :)






thanks korang!



Love,
Tata!







No comments: