CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, October 17, 2012

Senarai Lagu Untuk Majlis Resepsi

Hai!


Assalamulaikum.


Anyway sabtu dan ahad baru-baru ni aku dapat siapkan dua benda :
1. Centerpieces
2. Props

DONE! Dah simpan baik-baik tunggu nak guna je. Yayy. Semalam one more thing, Baju Nikah DONE. Lega gila-gila. Dan satu lagi perkara yang bakal DONE kalau takde penambahan ialah Senarai Lagu.

Ya, aku ada senarai lagu aku sendiri. Takde sape boleh ubah. Sebab ini memang permintaan aku, impian aku sejak awal-awal kami setuju untuk kawen. Senarai Lagu yang aku wajibkan adalah sebab aku taknak suasana dekat dewan nanti terlalu bising sampai tetamu nak bercakap pun susah. 

Ini dari pengalaman sendiri, selalunya (kiranya majoriti) lagu-lagu termasuk DJ akan membingitkan telinga tetamu (taktau la kalau ada yang okay je, tapi aku sangatlah tak okay. huhuhu!!). Nak bercakap dengan teman sebelah pun susah. Huhuhu. Ini bukan nak komplen atau apa, tapi aku memang tak suka dan tak selesa. So, untuk majlis sendiri aku dah request benda ni dekat Ayah supaya Senarai Lagu aku sediakan sendiri, dan bunyi jangan kuat-kuat. Alhamdulillah Ayah faham dan terima, Ayah terus cakap 'ya, ayah tau yang macam kat hotel tu'. Fuh! Lega. No karaoke! Majlis Resepsi saya bukan K-Box. Harap maklum. Ibu pun okay. Happy sangat sebab Ibu dengan Ayah setuju dengan impian aku.

For sure lagu-lagu yang aku pilih adalah lagu-lagu kegemaran aku. Kannn.. Diktator sangat. Ala, bukan teruk sangat permintaan aku kan.. At least aku happy bila dengar lagu kegemaran aku, dan mana tau boleh hilangkan perasaan gemuruh aku nanti. Sesambil tu humming bagi release debar-debar. Hehehe.

Memula ingatkan nak letak link terus untuk setiap lagu, tapi internet dekat pejabat tidak membenarkan aku untuk access ke YouTube. Huhuhu! Maaf sangat :(


Senarai Lagu Untuk Majlis Resepsi :

Gamelan - Perang Besar
Gamelan - Topeng
Gamelan - Kunang-Kunang Mabuk
Gamelan - Togok
Gamelan - Tongkang Masuk
Gamelan - Nongga
Instrumental - Ayam Didik
Instrumental - Joget Serampang Laut
Instrumental - Gambus Jodoh
Instrumental - Joget Si Pinang Muda
Instrumental - Selamat Datang
Instrumental - Jing Kling Nona
Instrumental - Nak Dara Rindu
Instrumental - Tari Tualang Tiga
Irama Melayu - Aladom
Irama Melayu - Canggung
Irama Melayu - Damak
Irama Melayu - Hari Ribut
Irama Melayu - Inang Kampung
Irama Melayu - Inang Rancak Bertemu
Irama Melayu - Joget Pokok Pisang
Irama Melayu - Makan Sireh
Irama Melayu - Musalmah Manis
Irama Melayu - Naam Sidi
Irama Melayu - Nasib Panjang
Irama Melayu - Patah Hati
Irama Melayu - Sekapur Sirih Seulas Pinang


Lagu tambahan :

Lagu Kahwin - Selamat Pengantin Baru
Lagu Kahwin - Bunga Rampai
Lagu Kahwin - Di Renjis-Renjis
Lagu Kahwin - Inai Di Jari
Lagu Kahwin - Joget Mak Andam
Lagu Kahwin - Joget Malam Berinai
Lagu Kahwin - Kompang Dipalu
Lagu Kahwin - Menunggu Nasi Minyak
Lagu Kahwin - Pengantin Bersanding
Maher Zain - Barakallah
Rabbani - Cari Pasangan

Kesemua muzik dan lagu di atas adalah mandatori, ia perlu dipasangkan secara slow (hampir ke sayup-sayup sahaja) dari awal hingga tamat majlis. Dengan humming lagu-lagu feveret aku ni saja mampu buat aku relax. Feveret muzik aku mestilah Aladom, Tari Tualang Tiga, Togok (ringtone hp aku okay HAHAHA), Sekapur Sirih Seulas Pinang dengan Hari Ribut.

Klasik sangat ke aku? Maybe sebab aku penari tarian tradisional dari sekolah rendah sampai lah ke U sebab tu kot jiwa aku sebati dengan muzik-muzik macam ni. Huhuhu.

Kalau ikutkan hati nak je panggil adik-adik kecik menari zapin masa majlis resepsi nanti (oh, rindu nak berzapin). Tapi taknak lah. Takpe, menari kat rumah sorang-sorang sudah ya makcik.




thanks korang!





Love,
Nursaila Norman!

18 comments:

Diyana said...

errr~
igtkan lagu ape lah tadi...
ye saila... anda sungguh klasik.... that's unique~
hehehe

Unknown said...

patutla.. hehehe, terkagum juga tadi tahu lagu3 camtu.. lepas mention penari, ohhhh, patutla.. saya cuma tau berape kerat je lagu diatas.. >__<

Amalina Ali said...

Ha, nana pun tak nak time majlis nana nanti nak berkaraoke bagai. say no to karaoke OK...!

suka jugak lagu tu. mendamaikan.

Syu, Syuhada said...

kte pun tak sure nak ada PA sistem ke x..kalau ade pun juz nak pasang lagu slow2 je ;)

btw, lagu2 atas tu semua best kan..kte suke!! tp sesuai kalau majlis dlm dewan ;)

missina said...

ingtkan nk pasg lagu enjit2 semut kak limah tu,,heheeee

Anonymous said...

assalamualaikum saila.hi,sy br follow ur blog.mcm hepi je bc entri awk nih sbb sy pun sependpt dgn awk.no karaoke.just lagu2 yg sy pilih je.haha,anyway,good job n slmt berkenalan-dyanaury

Nursaila Norman said...

Diyana : hehe..klasik eh? hoho!

shizansyafiq : ehehe sy pun xde la tahu semua..mana yg feveret je ;)

Amalina : kannn? bingit telinga.. say NO to karaoke :D

ciksusu : sy pun xnak ada PA system,tp ayah suruh..huhu

missina : hahahaha!! seram okeh lagu tu..lari tetamu sy nanti :D

dyanaury : wkslm,thx ya follow sy tp sy xdpt tgk link awk la :( slmt berkenalan jgk! :))

yolanda diego said...

yeah mmg klasik.
sy plan nk panggil kumpulan gamelan. tp mahal la plk kosnye. so donlod muzik gamelan kt utube pun ok kn...

Anonymous said...

lagu gannam style takde ke? ;p hahah...

Unknown said...

hi..new follower here..
jd addicted nk follow blog ni hari2 sbb byk taste yg sma..
dr baju until the crafts, just like what i want for my wedding..
list lagu ni pun best. asyik & nostalgia..!
kite pernah attend wedding yg grand..cantik sgt tp yg xbest dgr dr some of the guest yg kata pengantin syok sndiri..huhu
btw thanks for sharing ya! waiting for more updates yo!! ^^v

Anonymous said...

best2 moga semuanyer berjalan lancar ye

Afasz said...

byk nye lagu. sy kasi dj yg handle. dia wat dengan baik. :D

alhamdulillah.

nasuha ahmad helmi said...

wahh...bestnye da siap ade lagu? errrr..boleh ke nk mntak lagu2 ni semua?

Nursaila Norman said...

Nn : pergh,lagi best kalau dpt panggil gamelan live dekat majlis..sure sy berangan sorg2 kat situ..hahaha

Salihah : kuang asam..melampau sungguh. hahaha

missa niera : dear,sy xdpt nk singgah kat blog awk,xde link..pls,pls,pls! huhu..jgn jd pengantin syok sendiri,pengantin kena layan tetamu..hiks!

KA : thank u kak! tenkiu2 :D

Afasz : alhamdulillah..lega kan mcm tu :)

nasuha : nak ke? meh email saya,sy try bg kat awk lagu2 ni secepat mungkin :)

ayut said...

btul gak..mmg kdg2 terganggu gak muzik klu kuat sgt :)
mmg klasik kak saila..tp ad kesah ke?majlis akak kot.hihi ^^

Anonymous said...

hehe,sy belum ada blog pun tp sy mmg enjoy bc blog awk terutamanya tang kawen-dyanaury.

anariffin said...

ok..sirius sgt klasik..
coz ana rase ana tau satu due je lagu lam list saila ni..
hahahaha..
kagum betul la...

aida said...

hi..u ade simpan lagi x lagu2 ni?
nak..pls.
send kat email sy haidanurul@gmail.com.
xpun u bg link dropbox.huhu
sy xnk lagu yg bingit.nak lagu soft n smooth tp xtaw tajuk2 lagu.
minta tlg ye kalo ade.
tq